تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6
با حضور معاون مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید، مدیر نظارت برتولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران و مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان برگزار شد:

نشست بررسی چالشهای تولید پایدار از میدان نفتی آزادگان جنوبی

  • کد خبر : 6402
  • 25 آذر 1400 - 19:49
نشست بررسی چالشهای تولید پایدار از میدان نفتی آزادگان جنوبی
امید جنوب - نشست بررسی چالش‌های تولید پایدار از میدان نفتی آزادگان جنوبی با حضور مدیران ارشد وزارت نفت، شرکت متن و اروندان به میزبانی شرکت نفت و گاز اروندان برگزار گردید.

نشست بررسی چالش‌های تولید پایدار از میدان نفتی آزادگان جنوبی  با حضور مدیران ارشد وزارت نفت، شرکت متن و اروندان به میزبانی شرکت نفت و گاز اروندان برگزار گردید.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید: برداشت از میدان نفتی آزادگان مطابق با برنامه زمان بندی سال ۱۴۰۰ در حال انجام است

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه شرکت های نفت و گاز اروندان و مهندسی و توسعه نفت بصورت مشترک متولی برداشت از میدان های جنوبی و شمالی آزادگان هستند؛ بر لزوم برداشت از این میادین مطابق با برنامه سال ۱۴۰۰ تاکید کرد.
فرخ علیخانی در نشست  بررسی چالشهای تولید پایدار از میدان نفتی آزادگان جنوبی  اظهارداشت: فعالیت این شرکت ها در قالب برنامه ریزی های فنی و مهندسی ویژه سال جاری با نظارت های ستادی شرکت ملی نفت ایران انجام شده است و پیش بینی می شود که حجم برداشت طی سال ۱۴۰۱ نیز با پیشرفت هایی همراه باشد.

وی ادامه داد: این تفاوت ها مطابق با ویژگی های تاسیسات نفتی موجود در منطقه تعیین و در قالب برنامه پیشنهادی شرکت‏های  نفت و گاز اروندان و مهندسی توسعه نفت به شرکت ملی نفت ایران ویژه سال آینده اعلام خواهد شد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اضافه کرد: تعهدات این شرکت ها برای برداشت از میادین نفتی شمالی و جنوبی آزادگان نیز بعد از بررسی های مهندسی  تایید و ابلاغ خواهد شد.

علیخانی یادآورشد: هماهنگی و تعامل در میادین مشترک نفتی بین شرکت توسعه دهنده و بهره بردار نهایی  ضروری است و تلاش می شود تا در این راستا انسجام بیشتری را شاهد باشیم.

مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران:  بهره برداری و توسعه میادین مشترک نفتی از غرب کارون، اولویت شرکت ملی نفت ایران


هرمز قلاوند در نشست  بررسی چالشهای تولید پایدار از میدان نفتی آزادگان جنوبی بیان داشت: تجهیزات و تاسیسات نفتی در میدان نفتی آزادگان با نظارت لازم در حوزه های مختلف در جهت افزایش برنامه ریزی شده تولید در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه در میدان نفتی آزادگان شرکت های نفت و گاز اروندان و  شرکت مهندسی توسعه نفت دارای تعهدات متفاوتی برای حفظ و ارتقاء سطح تولید دارند گفت: تداوم فعالیت های تولیدی مطابق با مطالعات صورت گرفته همواره باید با جدیت ادامه داشته باشد و در این راستا بایستی شرکت بهره بردار نهایی از همان ابتدا در سیاستگذاری های  مهندسی و تولید حضور فعال داشته باشد.


مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان : آمادگی لازم برای بهینه سازی وضع موجود در میدان نفتی آزادگان وجود دارد


مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: با پشتیبانی هایی که از سوی شرکت ملی نفت ایران صورت می گیرد، آمادگی لازم برای بهینه سازی وضع موجود در میدان نفتی آزادگان جنوبی را داریم.

عبدالله عذاری اهوازی در نشست  بررسی چالشهای تولید پایدار از میدان نفتی آزادگان جنوبی اظهارداشت: فرآیند تقویت تولید از این میدان نفتی با برنامه ریزی جامع و زمان بندی شده در حال بروز رسانی است که در این راستا با شرکت مهندسی و توسعه نفت همکاری مشترکی بایستی صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اهمیت بهبود عملکرد تولید از میدان نفتی آزادگان جنوبی افزود: در این زمینه نیز موانع و چالش های پیشرو در حوزه فنی ،مهندسی و عملیاتی  در حال شناسایی هرچه بیشتر است.


مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان اضافه کرد: بررسی های فنی در راستای تولیدپایدار و افزایش تولید نفت از میدان آزادگان جنوبی با دقت و حساسیت بسیار بالایی از سوی این شرکت در حال پیگیری می باشد.

عذاری اهوازی یادآورشد: توجه به افزایش عملکرد تولید از جمله سیاست های جدی شرکت نفت و گاز اروندان محسوب می شود که تلاش می شود مطابق با برنامه ریزی های زمان بندی شده ویژه سال ۱۴۰۰  و در جهت دستیابی به  چشم انداز تولید در افق ۱۴۰۴اقدامات لازم صورت گیرد.


در پایان این جلسه  که با حضور مدیرانی از شرکت مهندس و توسعه نفت و شرکت نفت و گاز اروندان بود از مناطق عملیاتی و تولیدی در منطقه نفتی غرب کارون بازدید به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=6402

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.