تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5
رئیس گمرک اروندکنار خبر داد:

نخستین محموله صادراتی از بازارچه مرزی اروندکنار صادر شد

  • کد خبر : 9428
  • 25 اسفند 1400 - 21:29
نخستین محموله صادراتی از بازارچه مرزی اروندکنار صادر شد
رئیس گمرک اروندکنار گفت: اولين محموله صادراتي به ارزش ۳۴۰۰۰ دلار از بازارچه مرزي اروندكنار به مقصد كشور كويت صادر شد.


به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات استان خوزستان، علی فرهودی با اشاره به نقش بازارچه‌های مرزی در اشتغالزایی و ایجاد رونق و شکوفایی و امنیت اقتصادی در مناطق مرزی، اظهار کرد: مقصد این محموله صادراتی کویت است و ۱۲ تُن وزن دارد.

وی افزود: راه اندازی بازارچه مرزی بعد از سالها باعث رونق اقتصادی منطقه، توسعه تجارت با کشورهای همسایه و اشتغالزایی می‌شود.

رئیس گمرک اروندکنار تصریح کرد: با رونق کسب و کار تجارت در این شهر گردشگران و مسافرین بیشتری جذب شهر اروندکنار شده که این امر شکوفایی و درآمدزایی منطقه و کمک به معیشت مردم را به دنبال دارد.

فرهودی عنوان کرد: راه اندازی این بازارچه با پیگیری های نمایندگان مجلس، مسئولان محلی ازجمله بخشدار و همچنین زحمات و تلاش‌های ناظر گمرکات خوزستان میسر شد.

وی یادآور شد: راه اندازی بازارچه مرزی بعد ازسالها باعث رونق اقتصادی منطقه،توسعه تجارت باکشورهای همسایه و اشتغال زایی می شود.

رئیس گمرک اروندکنار گفت: فعال شدن مجدد بازارچه مرزی اروندکنار باعث جلوگیری ازقاچاق کالا و ایجاد امنیت پایدار منطقه می شود.

فرهودی به نقش مناطق مرزی در اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: توسعه بازارچه های مرزی به ویژه در خوزستان از ابزارهای مهم توسعه اقتصادی و رفع محرومیت و ایجاد درآمدهای ارزی پایدار برای کشور و منطقه است‌ و مانع مهاجرت می شود.

وی بیان کرد: موقعیت مرزی اروند و وجود کشور عراق زمینه و فرصت بسیار مناسبی برای توسعه مناسبات اقتصادی میان عراق و ایران است؛ عراق بازار بسیار مناسبی برای تولیدات و محصولات ایرانی محسوب می‌شود.

رئیس گمرک اروندکنار بیان کرد: راه‌اندازی بازارچه مرزی اروند کنار نوید توسعه منطقه و انتقال تقاضای صادرات به این منطقه را در پی دارد و اشتغال مناسبی را در منطقه ایجاد می کند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9428

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.