تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
11

نخستین جلسه ی کمیته ورزش های روزانه خوزستان برگزار شد

  • کد خبر : 5083
  • 18 آبان 1400 - 9:26
نخستین جلسه ی کمیته ورزش های روزانه خوزستان برگزار شد
امید جنوب - نخستین جلسه ی کمیته ورزش های روزانه خوزستان با مسئولین کمیته های ورزش روزانه شهرستانها در محل هیئت ورزشهای همگانی استان و با حضور سرکار خانم شهنی نائب رییس هیئت ورزشهای همگانی استان، دکتر بویر احمدی دبیر هیئت ورزشهای همگانی خوزستان و خانم عساکره مسئول آموزش هیئت ورزشهای همگانی استان و به ریاست دکتر آژت سلیمانی خضرآباد رییس کمیته ورزش های روزانه خوزستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، به نقل از روابط عمومی کمیته ورزش های روزانه خوزستان در این جلسه که مسئولین کمیته های ورزش روزانه شهرستانهای امیدیه، دزفول، ماهشهر، شوش نیز حضور داشتند، دکتر سلیمانی با اشاره به افزایش کم تحرکی در بین مردم به دلیل شرایط خاص کرونایی گفت: از زمان شیوع کرونا تا کنون علاوه بر بحث کم تحرکی از یک سو، از سوی دیگر مردم نگران فعالیت در فضاهای بسته هستند چون احساس میکنند فضاهای باز برای ورزش و فعالیت به مراتب امن تر و سالمتر است.
سلیمانی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل کم تحرکی موضوع شرایط اقتصادی خانوارهاست تا جاییکه برخی افراد حتی هزینه پرداخت شهریه باشگاههای ورزشی و استفاده از امکانات آن را ندارند و بطور طبیعی افراد اگر بخواهند خودشان به تنهایی ورزش کنند لذتی برایشان ندارد چرا که کار گروهی به مراتب لذتبخش تر است.

وی افزود: ما در کمیته ورزش های روزانه به دنبال این هستیم که این اتفاق بیفتد و با در نظر گرفتن شرایط کرونایی و وضعیت اقتصادی مردم بنا داریم که بتوانیم ورزش رایگان را برای شهروندان داشته باشیم و برای دستیابی به این مهم و با توجه به اینکه یکی از رسالتهای شهرداری بحث ورزشهای همگانی است از امکاناتی که این ارگان می تواند در اختیار ما قرار دهد، استفاده کنیم. مثلا تجهیزاتی که شهرداری ها در پارکها به صورت رایگان نصب کرده همچنین زمینهای چمن، زمین‌های بازی، والیبال ساحلی و….. راه اندازی ایستگاه های ورزش و سلامت وبکارگیری مربیان متخصصی که آنجا حضور داشته باشند که بتوانند خدماتی را به صورت رایگان به مردم ارائه بدهند.

سلیمانی ادامه داد: ما در کمیته ورزش های روزانه هدفمان این است که به کمک سازمان هایی مانند شهرداری ورزش صبحگاهی و عصرگاهی رایگان را در پارکها برگزار کنیم و نقش ورزش روزانه را بویژه در شرایط کرونا پر رنگ تر کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: در اهواز و بعضی از شهرستان ها تعدادی از مربیان با توجه به علاقه ی شخصی خود به صورت خودجوش با ما همکاری می کنند ولی ما در نظر داریم که این کار به صورت اصولی و از طریق متولیان امر صورت پذیرد. چون حقیقتاً استان خوزستان به نسبت استانهای دیگر در این زمینه کمی ضعیف عمل کرده است.

رییس کمیته ورزش های روزانه خوزستان با اشاره به فواید ورزش منظم و هدفمند گفت: ورزش باید منظم و مستمرباشد چرا که در غیر اینصورت ورزش آسیب زا خواهد بود و سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند . به همین جهت ما به دنبال این هستیم که با شهرداری بعنوان نهادی که متولی شهر است تعامل داشته باشیم و ورزش روزانه را فعال کنیم.

دکتر سلیمانی افزود: مسئولین کمیته های ورزش روزانه شهرستانها هم باید تعاملشان را با شهرداری شروع کنند. یکی از امکاناتی که شهرداریها میتوانند در اختیار هیئت ورزشهای همگانی قرار دهد تامین اعتبار برای حق الزحمه مربیانی است که قرار است در پارکها فعالیت کنند. ما در کمیته ورزش های روزانه در واقع یک واسطه هستیم و قصد کمک و حمایت از مربیان را داریم. کاری که ما می کنیم این است که مربیان برجسته، شایسته، دلسوز، توانمند و مسئولیت پذیر را به شهرداری ها معرفی می کنیم و جهت دریافت حق و حقوق مربیان پیگیری می کنیم که مربی دلگرم شده و بتواند بهتر کار کند .

وی یادآور شد: باید میزان عملکرد شهرستانها را با توجه به فعال کردن کمیته های ورزش روزانه افزایش دهیم چرا که مسئولین کمیته ورزش های روزانه بازوهای اجرایی ما در شهرستان‌ها هستند. به این صورت که مسئولین کمیته های ورزش روزانه با توجه به جمعیت و وسعت شهرستان خود و با توجه به تعداد مناطقی که در شهرداری خود دارند باید ایستگاههایی را که مردم بیشتر برای پیاده روی و ورزش تجمع و حضور دارند شناسایی کنند و ورزش صبحگاهی و عصرگاهی را راه اندازی کنند.

سلیمانی ضمن تاکید بر ارسال گزارش عملکرد از فعالیتهای ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در بوستانهایی که فعال هستند، خاطرنشان کرد: فعالیتها باید به صورت کلیپ و عکس جهت ارسال در گروه های انجمن ورزش روزانه ی کشور و کمیته های متناظر و همچنین درج در پیج اینستاگرام کمیته ورزش های روزانه خوزستان مستند سازی شوند.

رییس کمیته ورزش های روزانه خوزستان با ذکر این نکته که ورزش های روزانه با توجه به ظرفیت هر شهرستان و میزان همکاری شهرداری عمومأ بین ۲ تا ۳ روز در هفته می تواند در پارکها برگزار شود، اظهار کرد: همکاران گرامی توجه داشته باشند که تمرکز ما باید بیشتر بر پارکهایی باشد که در مناطق محروم و کم برخوردار هستند و مردم به لحاظ اقتصادی شرایط مساعدی ندارند.

وی در خصوص اطلاع رسانی اینگونه رویدادها در سطح شهر، گفت: اطلاع رسانی باید از طریق بنر و تبلیغات محیطی جهت آگاهی مردم از مکان، روز و ساعت دقیق ورزش صبحگاهی و عصرگاهی و به صورت گسترده صورت بگیرد تا ایستگاهها به مردم شناسانده شوند وهمه افراد بتوانند استفاده ی لازم را ببرند.

سلیمانی تاکید کرد: کار باید دائما پیگیری شود و به ارگانها و متولیان امر در این زمینه مراجعه شود تا کار انجام شود. در واقع باید مطالبه گر باشیم تا حدی که کار انجام شود و بتوانیم کاری برای مردم انجام دهیم، چرا که وقتی مسئولیتی را پذیرفتیم باید به دنبال انجام کار باشیم نه فقط صرف یدک کشیدن یک عنوان یا پُست. مردم ما واقعا بویژه در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا نیاز به برگزاری چنین رویدادهای ورزشی در راستای افزایش شور و نشاط اجتماعی و کمک به سلامت خانواده ها دارند و در حال حاضر که میتوان از طریق برگزاری همایش های ورزشی این امر را گسترش داد، دست روی دست گذاشتن جایز نیست.

دکتر آژت سلیمانی در پایان با اشاره به اینکه درخواست برگزاری دوره های مربیگری ورزش روزانه را به فدراسیون داده اند، ابراز امیدواری کرد: در صورت امکان و موافقت فدراسیون این دوره ها برگزار شود و برپایی ورزش در فضای باز به امری دائمی در بوستانها و فضاهای تفریحی شهر مبدل گردد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=5083

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.