تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
7
استاندار خوزستان:

نباید از خبرنگاران به خاطر انتقاد شکایت کرد

  • کد خبر : 1297
  • 18 مرداد 1400 - 13:21
نباید از خبرنگاران به خاطر انتقاد شکایت کرد
امید جنوب-استاندار خوزستان گفت: نباید از رسانه‌ها و خبرنگاران به خاطر انتقاد و پیگیری به حق و درستی که دارند شکایت شود.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه یکشنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار که به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور آنلاین خبرنگاران، در سرسرای استانداری خوزستان برگزار شد بیان کرد: بارها اعلام کرده‌ام که دستگاه‌ها و شرکت‌های مختلف نباید از رسانه‌ها و خبرنگاران شکایت کنند و اگر مدیری چنین اقدامی را انجام داده باید شکایت خود را پس بگیرد .

وی با بیان اینکه به تمامی مدیران نسبت به این اقدام تذکر می‌دهم افزود: رسانه‌ها باید آزادی بیان داشته باشند و بتوانند پیگیر مشکلات در سطح استان باشند.

سلیمانی دشتکی با اشاره اینکه نباید از فضای مجازی برای تخریب افراد استفاده کرد ادامه داد: از رسانه‌های معتبر و خبرنگاران خوزستان تقاضا دارم که نسبت به مطالب غیرواقعی در فضای مجازی مقابله کنند.

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به مشکلات خبرنگاران در بخش بیمه و تامین اجتماعی افزود: نیاز است که نمایندگان رسانه‌ها با مدیران تامین اجتماعی برای رفع مشکلات اصحاب رسانه نشستی را برگزار کنند؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نسبت به برگزاری این نشست اقدام کند و به جد دنبال رفع این مشکل باشد.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های خوزستان باید مسوولیت‌های اجتماعی را به درستی انجام دهند ادامه داد: بسیاری از رسانه‌ها از این شرکت ها مطالبات دارند که از خانه مطبوعات خواستارم فهرست مطالبات رسانه‌ها را از دستگاه‌ها تهیه کند تا خود این موضوع را پیگیری، و نامه‌ای به دستگاه‌های مربوطه برای پرداخت این مطالبات ارسال کنم.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه انتقاد رسانه‌ها در حل مشکلات موثر است بیان کرد: رسانه‌ها پل ارتباطی بین مدیران و مردم هستند و باید شان خبرنگاران حفظ شود.

وی گفت: فضای مجازی قابل انکار و محدود شدن نیست و باید با حفظ احترام و به دور از توهین و تخریب، انتقادات در فضای مجازی بیان شود.

استاندار خوزستان افزود: در شرایطی تصدی استانداری خوزستان را قبول کردم که با انباشت مشکلات در این استان روبه رو شدم؛ در این مدت تلاش کردم تا با تخلفات مختلف مقابله کنم.

وی گفت: زمانی که استاندار خوزستان شدم متاسفانه بیش از ۵۰ مشاور استاندار در این دستگاه حضور داشتند که بسیاری از آنها فعالیت خاصی نداشتند به همین دلیل تمامی این افراد را از استانداری خارج کردم.

وی ادامه داد: از دیگر مشکلاتی که در این استان وجود داشت به کارگیری افراد در سمت‌ها و مشاغل غیرمرتبط بود که تمامی این افراد به دستگاه‌های حوزه استخدامی خود برگشت داده شدند.

سلیمانی دشتکی انباشت طلب کارکنان دولت را از دیگر مشکلات استان بیان کرد و افزود: کارگران شهرداری ها و آبفای استان بیشترین مطالبات را داشتند که با پیگیری که انجام گرفت مبلغ یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای پرداخت مطالبات شهرداری ها و ۶۵۰ میلیارد ریال برای پرداخت مطالبات آبفای استان در سطح ملی اختصاص یافت.

وی با اشاره با تنش آبی خوزستان بیان کرد:بیشتر مناطق خوزستان در تابستان امسال با تنش آبی روبه رو شدند که برای جبران خسارت خشکسالی استان ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی دولت تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه ۷۰۲ روستای خوزستان با تنش آبی روبه رو هستند ادامه داد: یکی از کارهایی که در استان پیگیری شد تخصیص اعتبار چهار هزار میلیارد ریالی برای ساخت ۲ سد تنظیمی مارد و چوئبده بود تا در این مناطق امکان برنامه ریزی برای تامین آب وجود داشته باشد.

استاندار خوزستان افزود: یک طرح میان مدت برای رفع مشکلات آبرسانی و فاضلاب خوزستان به دولت پیشنهاد دادیم که در صورت تصویب بسیاری از مشکلات خوزستان در این بخش حل می‌شود.

آیین گرامیداشت روز خبرنگار امسال در خوزستان به دلیل شرایط خطرناک شیوع ویروس کرونا در استان به صورت اینترنتی با حضور استاندار خوزستان، اعضای خانه مطبوعات و جمعی از خبرنگاران به صورت آنلاین در سرسرای استانداری خوزستان برگزار شد.

۱۷مرداد به مناسبت شهادت شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در سال ۱۳۷۷ به دست طالبان در افغانستان، به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=1297

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.