تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
4

موفقیت‌های فولاد؛ تحقق تدریجی یک رویا…

  • کد خبر : 10390
  • 04 اردیبهشت 1401 - 11:23
موفقیت‌های فولاد؛ تحقق تدریجی یک رویا…
امیدجنوب- فولاد خوزستان با هدایت جواد نکونام در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا روزهایی با طعم صعود را پشت سر می‌گذراند؛ صعودی که گویا در مسیر تحقق یک رویا قرار گرفته است.

فولاد پس از این‌که در لیگ نوزدهم به جواد نکونام سپرده شد، از همان روزهای ابتدایی فعالیت این سرمربی نشان داد که تشنه موفقیت است؛ نکونام که به واسطه بازی‌های خوب و تاثیرگذارش در سال‌های نه چندان دور تیم‌ملی و حضور در سطح اول فوتبال دنیا، تجربیات خوبی اندوخته بود، به خوبی توانست فولاد را که پیش از این در برهه‌ای دچار روزهای توام با ناکامی شده بود، در مسیر موفقیت قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، نکونام در آن فصل با برنامه‌ریزی درست و البته با پشتیبانی باشگاه و شرکت فولاد، در لیگ نوزدهم و در اولین حضورش در فوتبال خوزستان با کسب عنوان سومی لیگ برتر، سهمیه آسیایی را به دست آورد و به انتظارات، به درستی پاسخ داد.

تیم نکونام در فصل بیستم هم برای قرار گرفتن جزو مدعیان برنامه داشت اما بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه و خالی شدن دست سرمربی، روزهای سختی را به فولادی‌ها تحمیل کرد و فولاد با همین دست خالی راهی آسیا شدند که نتیجه آن علی‌رغم ارائه بازی‌ها خوب در دور رفت، به دلیل تحلیل رفتن بازیکنان به دلیل کافی نبودن تعداد بازیکنان فولاد برای چنین تورنمنتی، عدم صعود به مرحله بعدی این جام بود.

فولاد که به دلیل عدم تقویت تیم در جدال نابرابر با رقبا در لیگ بیستم نیز تا هفته‌های پایانی بازهم مدعی کسب سهمیه آسیایی از طریق لیگ بود، در نهایت به این مهم نرسید اما شاگردان نکونام این بار با قهرمانی در جام حذفی، دومین آسیایی متوالی را برای هواداران فوتبال خوزستان رقم زدند.

فولاد که به تیمی موفق تبدیل شده بود، در ادامه دستخوش تغییرات شد که مهمترین آن جدایی جواد نکونام از تیم بود؛ موضوعی که در چهار هفته ابتدایی لیگ بیستم با چهار نمایش ضعیف از سوی تیم فولاد همراه بود تا آن‌جا که مجددا نکونام به فولاد بازگشت و فولاد نیز روی نوار موفقیت قرار گرفت و حتی توانست جام قهرمانی در سوپرجام را با شکست تیم پرسپولیس بالای سر ببرد.

فولاد امسال با شرایط بهتری راهی آسیا شد؛ هم تیم تقویت شده بود و هم نکونام با تجربه‌ای بیشتر تیمش را برای این رقابت‌ها آماده کرده بود؛ فولاد که در گروه سختی قرار دارد، در دور رفت با کسب پنج امتیاز به کار خود پایان داد اما دور برگشت را متفاوت آغاز کرد و کسب دو برد متوالی، مهر صعود به مرحله یک هشتم نهایی را پای کارنامه آسیایی خود ثبت کرد.

فولاد اگرچه یک بازی دیگر از دور برگشت را پیش‌رو دارد که بازی مهم با الشباب الاهلی امارات است و به هیچ عنوان نمی‌تواند بازی آسانی باشد اما باید از الان به نمایش‌های بهتر و صعود به مراحل بالاتر فکر کند، موضوعی که نمی تواند دور از دسترس باشد.

صعود تیم فولاد به مرحله یک هشتم نهایی آسیا حتی تعجب خبرنگار «الکاس» را نیز در برداشت و او در حالی‌که تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها از بازیکنان ملی‌پوش بهره‌ می‌برند از دستاورد فولاد بدون بازیکن ملی‌پوش در آسیا تعجب کرده است و این‌ نشان می‌دهد که در این تورنمنت فولادی‌ها از این پس بیش از قبل مورد توجه خواهند بود.

فولاد حالا مدعی‌تر از قبل شده و شاید اکنون چشم امید کارگران کوره‌های داغ و سوزان کارخانه فولاد بیش از چشم هر هواداری به همت و تلاش شاگردان نکونام در مستطیل سبز باشد. بردها و نتایجی که می‌تواند خستگی روزهای داغ کوره‌ها را از تن و بدن این کارگران خارج کند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=10390

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.