تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
17
در نشست خبری هیئت رئیسه شورا مطرح شد؛

مهم‌ترین اولویت‌های مالی، اداری و خدماتی شورای ششم شهر اهواز

  • کد خبر : 4930
  • 14 آبان 1400 - 12:01
مهم‌ترین اولویت‌های مالی، اداری و خدماتی شورای ششم شهر اهواز
امید جنوب - دومین نشست خبری شورای اسلامی کلانشهر اهواز ظهر امروز _پنج‌شنبه ۱۳ آبان_ در محل صحن علنی شورا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار امید جنوب ، یوسف محمودی رئیس شورای شهر اهواز در این نشست اظهار کرد: سه ماه از عمر شورای ششم می‌گذرد و با شروع رسمی کار شورا چند کار مهم از جمله تشکیل ساختار، کمیته‌ها، کمیسیون‌های شورا و اعضای هیئت رئیسه را انجام داد؛ همچنین انتخاب شهردار نیز که مهمترین مسئله بود به خوبی و با همدلی و اتحاد میان اعضا به سرانجام رسید.

وی افزود: تعامل خوبی بین شهرداری و آبفا شکل گرفته و با تقسیم وظایف، کارها در حال انجام است، البته در مسئله دفع آب‌های سطحی و فاضلاب از دستگاه‌های دیگر نیز انتظار همکاری داریم. یکی دیگر از مسائل مورد توجه شورای شهر برگزاری نشست‌های مختلف با رسانه‌ها و نخبگان است که در همین مدت کوتاه چندین نشست برگزار شد.

محمودی تصریح کرد: یک سری مسائل کوتاه مدت برای نظم بخشی به شهر مانند حوزه پسماند، فضای سبز و مسائل ظاهری باید به سرعت انجام شده و از آنها عبور کنیم؛ در بلند مدت هم با همکاری دستگاه‌های مختلف به دنبال تصویب سند چشم اندازه ۱۰ یا ۲۰ ساله اهواز هستیم تا مسیر بلند مدت خود را بر اساس این سند مشخص کنیم.

محمودی در خصوص نیروی انسانی شهرداری تصریح کرد: قبل از اینکه ساختار شورا تشکیل شود یک کمیته تحت عنوان کمیته منابع انسانی تشکیل شد، حوزه منابع انسانی و مالی از هم جدا نیستند چرا که نزدیک به ۸۰ درصد منابع مالی صرف منابع انسانی می‌شود.

وی افزود: یکی از اشکالاتی که در سیستم شهرداری وجود دارد این است که اگر مدیر یا مسئولی جابجا شود و در پستی پایین‌تر از پست قبلی بکارگیری شود در شهرداری و سمت جدید خود کارایی ندارد و یا حضور پیدا نمی‌کند و حرف اصلی ما این است که این افراد باید سازماندهی شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز تاکید کرد: تعداد زیادی از نیروهای شرکتی و پیمانکاری در ستاد مشغول خدمت هستند در حالی که باید مطابق با قرارداد خود با پیمانکار مربوطه کار کنند، این افراد نیز باید به محل کار متناسب با قرارداد خود بازگردند چرا که سبب اعتراض و کم کاری پیمانکارها شده است.

وی خاطرنشان کرد: مقدمات اجرا شدن سامانه جامع نیرو انسانی انجام شده است، اگر این سامانه شکل بگیرد حضور و غیاب افراد به سامانه حقوق و دستمزد متصل می‌شود. در واقع تمام مسائل و مشکلات مربوط به نیرو انسانی رفع و اگر فردی حضور نداشته باشد حقوق وی قطع می‌شود.

رویه‌های غلط اصلاح می‌شود

حجت الله زارع زاده نایب رئیس شورای شهر اهواز نیز در این نشست در پاسخ به سوالات خبرنگاران اظهار کرد: در شهرداری اگر قرار بر پاسخگویی مطالبات و خواسته‌های به حق مردم باشد باید از اصلاح ساختار شروع کنیم بنابراین یکی از رویکردی‌های شورای ششم ساماندهی نیروی انسانی شهرداری است، وبرای اصلاح ساختار باید به سمت انضباط اداری و نیروی انسانی، انضباط مالی و اصلاح برخی از رویه‌های غلط در گذشته حرکت کنیم سپس می‌توانیم انتظار ایجاد تحول در مدیریت و خدمات شهری داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای ساماندهی نیرو انسانی وقت زیادی جهت جمع‌آوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل و جمع بندی اختصاص دادیم، در هیچ کجای کشور دیده نشده که یک مدیر قبل از پایان یافتن دوره مدیریتش و پس از آن خانه نشین باشد اما حقوق و مزایای خود را دریافت کند این رویه غلط در شهرداری اهواز باید اصلاح شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز تاکید کرد: فردی که تحت نظارت و مدیریت پیمانکار است بعد از چند ماه فعالیت تصور می‌کند نیروی شهرداری است، اگر قرار باشد آنها نیروی شهرداری باشند چرا خدمات برون سپاری شده است؟

وی توضیح داد: شهرداری یک سازمان خدمات رسان است نه بنگاه اشتغال زایی، نگاه اشتغال زایی به شهرداری اهواز سبب ایجاد یک سازمان با حدود ۹ هزار نفر نیرو شده است که این تراکم سبب مصرف شدن بودجه شهرداری برای حقوق و دستمزد شده در حالی که باید برای مباحث عمرانی و خدماتی پرداخت شود.

جلوگیری از شهر فروشی اولویت شورای ششم است

در ادامه عادل شیشه گر، عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز در خصوص فروش املاک شهرداری گفت: بحث شهر فروشی از بدو تشکیل شورای ششم یک مسئله مهم بوده و جلسات متعددی با معاونت شهرسازی همچنین اداره راه و شهرسازی استان در خصوص مسائل شهر، سرانه‌هایی که باید وجود داشته باشد و در حال حاضر اشغال یا تغییر کاربری مواجه هستند برگزار شد. در این زمینه موارد متعددی وجود دارد و شورای شهر نیز ورود کرده و اخیراً در منطقه شش از ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری شد.

وی گفت: شورای شهر اهواز مدافع حقوق مردم بوده و از شهر فروشی جلوگیری خواهیم کرد، ما موافق ایجاد درآمد برای شهرداری از طریقی به جز شهر فروشی هستیم.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: در راستای شفافیت و کمک به حفظ محیط زیست و صرفه جویی در مصرف کاغذ در شهرداری سامانه جامع معاملات به زودی راه اندازی و تمام مناقصات و مزایدات برای همه قابل رؤیت خواهد بود، همچنین تا چند ماه آینده پرداخت کرایه اتوبوس الکترونیکی می‌شود.

مطالبات شهرداری اهواز از دستگاه‌های مختلف گرفته می‌شود

علی مدد هاشم پور، رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر اهواز در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: یکی از چالش‌های مهم شهرداری اهواز ضعف در تأمین منابع مالی است، برای این مورد برنامه‌ها و راهکارهایی وجود دارد که می‌توانیم از طریق آنها کسب درآمد کنیم تا از شهر فروشی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: در ۱۵ سال اخیر ممیزی املاک انجام نشده، در حالی که طبق قانون باید هر پنج سال یک بار انجام شود، شورای شهر اهواز بنا دارد با انعقاد قرار با ۸ پیمان کار در ۸ منطقه شهرداری اهواز در این خصوص برای شهرداری کسب درآمد کند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد، اخذ مطالبات شهرداری اهواز از دستگاه‌های مختلف است که باید پیگیری و وصول شود، توانمند سازی سازمان‌های وابسته به شهرداری نیز می‌تواند برای شهرداری کسب درآمد داشته باشد، در حال حاضر ۱۳ سازمان از ۱۶ سازمان وابسته به شهرداری به مساعدت شهرداری نیازمند دارد در حالی که اگر توانمند سازی شوند می‌توانند از لحاظ مالی مستقل شوند.

وی تاکید کرد: از موارد دیگر کسب درآمد ۱۰ درصد سهم شهرداری از اراضی و املاک است که ۲۰ سال اخیر شهرداری از این ظرفیت استفاده نکرده است، همچنین باید قرارداد مال‌الاجاره های شهرداری بروز و منابع درآمدزایی جدید نیز تخصیص داده شود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=4930

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.