تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
3

مهمترین رسالت خبرنگاران امید بخشی به جامعه است

  • کد خبر : 13198
  • 22 مرداد 1401 - 19:24
مهمترین رسالت خبرنگاران امید بخشی به جامعه است
امید جنوب - نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه شهر اهواز در این آیین گفت : مهمترین رسالت شما خبرنگاران امید بخشی به مردم و جامعه است .

همایش روز خبرنگار به همت سپاه حضرت ولیعصر (عج) و سازمان بسیج رسانه خوزستان با حضور سردار شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) ، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان  ،عبدالرضا سیفی معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان و جمع کثیر خبرنگاران و مدیران مسئول رسانه های مختلف امروز شنبه ۲۲ مرداد در سالن امام خامنه ای مجتمع فرهنگی فجر در اهواز برگزار شد .

به گزارش خبرنگار نبض شهر , نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه شهر اهواز در این آیین گفت : مهمترین رسالت شما خبرنگاران امید بخشی به مردم و جامعه است .

به گزارش امید جنوب به نقل از نبض شهر ، حجت الاسلام موسوی فرد ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اطهار کرد: بیان جایگاه رسانه بسیار سخت و دشوار است چرا که سلاح تبلیغات برنده تر از سلاح اتمی است. ‌

این مقام مسئول تصریح : وظایف خبرنگاری اول‌ نقد و‌نظارت است ، البته نقد با تخریب متفاوت است و کسی که می خواهد انتقاد کند باید ابتدا عیار سنحی کند ‌.

حجت الاسلام موسوی فرد تاکید کرد : نظام ما جمهوری اسلامی است و خبرنگاران باید در نقد ، نقاط قوت و‌ نقاط ضعف را کنار هم ببینند .

وی‌ گفت : با توجه به اینکه در دنیای امروز امپراطوری رسانه یا ابر قدرتها هر تصمیمی گرفتند به خورد رسانه ها می دهند ، لذا وظیفه خبرنگاران در این عرصه سخت تر است .

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد به تشریح کلی تقاوت بین نقد و تخریب پرداخت و افزود : یک جانبه دیدن موضوعات و کارهای خوب را ندیدن از نشانه های تخریب است و خبرنگاران باید توجه کنند که در این مسیر راه درست را طی کنند.

وی خاطر نشان کرد : دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی با تمام تلاش خود سعی دارند با ایجاد تفرقه و نفاق راه خود را پیش ببرند از این رو‌ نقش خبرنگاران در برملا سازی نقشه های دشمنان بسیار مهم است .

سخنگوی سپاه پاسداران : دشمن در حوزه رخنه در رسانه سرمایه گذاری کرده خبرنگاران هوشیارانه و حرفه ای عمل کنند ‌

سخنگوی سپاه پاسداران نیز در این آیین گفت : دشمن امید به رخنه در رسانه ها دارد و سه محور را در این عرصه دنبال می کند.

سردار رمضان شریف گفت : اولین نکته‌ای که دشمن دنبال می کند این است که به مردم بگوید بی‌جهت انقلاب کردید و نیاز به نظام جمهوری اسلامی نبود و این‌گزاره بصورت مستمر در تولیدات رسانه ای دشمن آشکار است‌.

این مقام مسئول افزود : نکته دوم که دشمن صدر کار خود قرار داده این است که به مردم ما بگوید شرایط کنونی شما در همه ابعاد فوق االعاده بحرانی است و هر لحظه ممکن است سقوط کنید .

وی‌‌خاطر نشان کرد : گزاره سوم دشمن در تولیدات رسانه ای این بود که به جوانان بگوید هیچ امیدی به آینده وجود ندارد و آنها را تحریک به مهاجرت یا اعتراض یا تخریب در عرصه های مختلف کند .

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : دشمن در عرصه میدان حریف زنده یاد سردار سلیمانی نشدند و‌ شکست خوردند و اکنون به دنبال تحریک افکار عمومی برای نادیده گرفتن اقدامات دولت در نظامی جمهوری اسلامی است‌.

وی‌ افزود : هجمه رسانه ای دشمن به رسانه های خوزستان بیش از دیگر استان هاست و‌خبرنگاران هوشیار باشند .

سردار رمضان شریف ،با بیان اینکه خوزستان برای همه مردم کشور مقدس است اضافه کرد : زوم کردن دشمنان به مشکلات استان خوزستان یکی از برنامه های دشمنان نظام جمهوری است و از این رو باید خدمات دولت برای خنثی سازی عملیات روانی دشمن پررنگ‌تر بشود .

وی‌ خطاب به خبر نگاران تاکید کرد : قلم مقدس است در راه خدا و‌شهدا وقلم بزنید و‌قلم تان صادقانه باشد

وی‌ افزود : تلاش کنید تا جایگاه خبرنگاری را ارتقا و‌حرفه ای عمل کنید .دشمن در این حوزه خیلی سرمایه گذاری کرده و خبرنگاران هوشیارانه و حرفه ای عمل کنند. ‌

گفتنی است در  ادامه این آیین خبرنگاران به بیان مشکلات  و خاطرات خود از رویدادهای مختلف پرداختند و در پایان نیز از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار  تچلیل به عمل آمد .

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=13198

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.