تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
7

مناطق نفتخیز جنوب، آمادگی و توانمندی ویژه‌ای در ارائه خدمات تخصصی آزمایشگاهی صنعت نفت دارد

  • کد خبر : 8139
  • 09 بهمن 1400 - 11:03
مناطق نفتخیز جنوب، آمادگی و توانمندی ویژه‌ای در ارائه خدمات تخصصی آزمایشگاهی صنعت نفت دارد
امید جنوب - مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: این شرکت ظرفیت، توانمندی و آمادگی بالایی در ارائه خدمات فنی و مهندسی در حوزه خدمات تخصصی آزمایشگاهی و کنترل کیفیت نفت و گاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، مهندس علیرضا دانشی در بازدیدی که به همراه مدیرفنی و معاونین این مدیریت و نیز مشاوران مدیرعامل مناطق نفتخیز از آزمایشگاه مرکزی این شرکت و نشست با معاون مدیر و کارشناسان معاونت مطالعات شیمیایی و آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت مدیریت امور فنی با اشاره به ورود جدی این شرکت به حوزه فروش و صدور خدمات فنی و مهندسی، بر سهم ویژه آزمایشگاه‌ها در این حوزه تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه صنعت نفت باید فاصله خود را با مرز دانش تخصصی روز دنیا کم‌تر کند افزود: لازم است از رهگذر داشته‌های فنی و تخصصی خود در جهت تولید ثروت در این حوزه اقدامات موثری انجام دهیم.

 مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ضرورت رونق صادرات فرآورده‌های نفتی به جای خام فروشی را یادآور شد و گفت: در کشورهای مختلف، از نفت حدود ۳ هزار  محصول تولید می‌شود اما در کشور ما درحدود ۵۰ محصول تولید می‌شود که لازم است جهت کاهش این فاصله تولیدی، اقدامات موثری صورت پذیرد.

مهندس دانشی با تاکید بر لزوم افزایش تعامل آزمایشگاه‌های مناطق نفتخیز جنوب با مراکز تحقیقاتی افزود: در مجموعه مناطق نفتخیز جنوب باید آزمایشگاه‌ها فوق تخصصی شوند و با مجموعه‌های مهم تحقیقاتی و آزمایشگاهی در سطح کشور و بیرون از کشور تعامل داشته باشند.

وی گفت: آزمایشگاه مرکزی مناطق نفتخیز جنوب پتانسیل بالایی در زمینه تامین نیازهای شرکت‌های پتروشیمی کشور دارد که این موضوع باید در اولویت‌های این مجموعه قرار گیرد.

در این نشست صادق فتح‌الهی مدیر فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، با تاکید بر اینکه مجموعه آزمایشگاه‌های معاونت شیمیایی مناطق نفتخیز جنوب، از قوی‌ترین و تخصصی‌ترین مجموعه‌های آزمایشگاهی صنعت نفت کشور است، عنوان کرد: در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه خدمات آزمایشگاهی به ویژه در زمینه بهبود تولید و ازدیاد برداشت انجام پذیرفته است که راه‌اندازی آزمایشگاه ازدیاد برداشت مناطق نفت‌خیز جنوب در سال ۹۹ و خدمات آزمایشگاه اسیدکاری که منجر به بهبود عملیات اسید کاری چاه‌ها شده است، از نمونه های شاخص آن می‌باشد.

در ادامه هومن محمدشاهی معاون مطالعات شیمیایی و آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت مدیریت امور فنی به تشریح توانمندی‌ها و بخش‌های مختلف آزمایشگاه پرداخت و گفت: در این مجموعه انواع آزمایش‌های پیشرفته و تخصصی انجام می‌شود و اقدامات مرتبط با کنترل کیفیت نفت و گاز، بهبود تولید و ازدیاد برداشت فراهم شده است.

محمدشاهی یکی از اقدامات برجسته آزمایشگاه را تهیه اطلس پایش کیفیت خطوط لوله عنوان کرد و گفت: براساس این اطلس، خطوط لوله انتقال نفت در پهنه عملیاتی مناطق نفتخیز جنوب به لحاظ کنترل کیفیت، مشخص و ترسیم شده است.

وی از جمله دستاوردهای آزمایشگاه‌های مناطق نفتخیز جنوب را بومی‌سازی و ساخت برخی مواد شیمیایی و نگهداری تجهیزات برشمرد و ادامه داد: از جمله این اقدامات ساخت شناساگرهای فروور و سولفاور بوده که پیش از این امکان ساخت آنها در داخل کشور وجود نداشت.

محمدشاهی گفت: یکی دیگر از اقدامات در دست اجرای آزمایشگاه، اخذ گواهینامه ISO / IEC 17025 از سوی سازمان ملی استاندارد است که دریافت آن می‌تواند اعتبار علمی و تخصصی این آزمایشگاه و مناطق نفتخیز جنوب را ارتقا دهد.

در این بازدید، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با حضور در بخش‌های مختلف آزمایشگاه مرکزی، با کارکنان این مجموعه دیدار و گفت و گو کرد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8139

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.