تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024
6

معلمان استعدادهای نهفته دانش آموزان را کشف کنند

  • کد خبر : 6733
  • 01 دی 1400 - 10:39
معلمان استعدادهای نهفته دانش آموزان را کشف کنند
امید جنوب - معلم پژوهشگر خوزستانی گفت: معلمان و خانواده ها باید استعدادهای نهفته در دانش آموزان را کشف کنند.

به گزارش امید جنوب ، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، اعظم نیایش روز چهارشنبه ۱ دی ماه ۱۴۰۰ در گفت و گو با روابط عمومی در خصوص فرآیند پژوهش در مدارس اظهار کرد: جشنواره های پژوهشی در طی سالهای اخیر با تنوع بیشتری  در مدارس اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه معلم و خانواده باید استعداد دانش آموزان را کشف کنند، در خصوص کسب مقام دانش آموز خوزستانی در جشنواره جابرین  حیان افزود: یکی از موارد این جشنواره قسمت ادبی آن است که آوینا محمودی، دانش آموز اینجانب با توجه به استعدادی که در این زمینه داشتند، در این بخش شرکت کردند و به دلیل توانایی گفتاری و شنیداری و حافظه بالایی که این دانش آموز دارند،  چنین موفقیتی حاصل شد.

وی یادآور شد: باید توجه داشته باشیم که فعالیت های پژوهشی در افزایش کیفیت یادگیری و سطح علمی دانش آموزان نقش مهمی دارد. از این رو فعالیت های پژوهشی معلمان مانند اقدام پژوهی و درس پژوهشی، همچنین جشنواره جابربن حیان در سالهای اخیر رونق زیادی به خود گرفته است و توانسته به درستی در میان قشر فرهنگیان جامه جا باز کند.

معلم پژوهشگر خوزستانی گفت: به خانواده ها توصیه می کنم که توانایی فرزندان خویش را تنها از طریق درس های تئوری نسنجند و به مهارت ها و استعداد آنان در زمینه های فرهنگی، هنری، گفتاری و …. نیز توجه داشته باشند و زمینه را برای رشد استعداد آنان فراهم کنند.

گفتنی است؛ دانش آموزان و معلمان خوزستانی در حوزه طرح های پژوهشی، دانش آموز خلاق و معلم پژوهنده موفق به کسب رتبه های برتر کشوری شدند و خانم اعظم نیایش نیز در بخش معلمان راهنما مقام نخست کشوری را به دست آوردند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=6733

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.