تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
58

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از بازگشت واحدهای تولیدی بدهکار با استفاده از طرح تسهیل بدهکاران بانکی، به چرخه ی تولید خبر داد

  • کد خبر : 1500
  • 21 مرداد 1400 - 1:27
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از بازگشت واحدهای تولیدی بدهکار با استفاده از طرح تسهیل بدهکاران بانکی، به چرخه ی تولید خبر داد
امید جنوب-معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان مصوب شد که واحدهای تولیدی خوزستان که به دلیل بدهی بانکی غیرفعال شده اند از قانون تسهیل بدهکاران بانکی استفاده کنند؛ در این طرح واحد تولیدی بدهکار ۷.۵ درصد بدهی بانکی خود را پرداخت می‌کند و باقی بدهی در اقساط پنج ساله پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: واحدهای تولیدی در خوزستان را که به دلیل بدهی بانکی امکان ادامه فعالیت ندارند با استفاده از طرح تسهیل بدهکاران بانکی به چرخه تولید باز می‌گردانیم.

سید نوراله حسن زاده روز چهارشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان در سرسرای استانداری با اشاره به اینکه نشست‌های این ستاد به صورت هفتگی برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی استان در حال برگزاری است بیان کرد: مشکلات واحدهای تولیدی بیشتر بدهی بانکی است که مانع ادامه فعالیت آنها می‌شود به همین دلیل برای رونق این واحدها باید از سر فصل مطالبات خارج شوند تا بتوانند مجدد تسهیلات بگیرند و به فعالیت خود ادامه دهند.

وی گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات و شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌هایی که بر کشور حاکم است واحدهای تولیدی، از جمله واحدهایی که در شهرک‌های صنعتی خوزستان فعالیت دارند با مشکلات متعددی روبه رو هستند، به عنوان مثال شهرک صنعتی شهرستان رامهرمز با مشکلات قطعی آب و برق روبه رو است.

حسن زاده ادامه داد:در این ستاد مصوب شده که واحدهای تولیدی خوزستان که به دلیل بدهی بانکی غیرفعال شده اند از قانون تسهیل بدهکاران بانکی استفاده کنند؛ در این طرح واحد تولیدی بدهکار ۷.۵ درصد بدهی بانکی خود را پرداخت می‌کند و باقی بدهی در اقساط پنج ساله پرداخت می‌شود.

وی افزود: طرح تسهیل بدهی بانکی بیشتر برای واحدهای تولیدی اعمال می‌شود که محصولات آنها بازار فروش دارند و از طرح‌های موفق هستند.

طبق اعلام سازمان صمت خوزستان، ۷۶ واحد تولیدی در استان به دلیل داشتن بدهی بانکی، در تملک بانک‌ها هستند که از این تعداد تنها ۱۱ واحد فعالیت تولیدی دارند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=1500

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.