تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
5

معاون اقتصادی رییس جمهور بر توجه به امر اشتغال مناطق زلزله‌زده اندیکا تاکید کرد

  • کد خبر : 9702
  • 12 فروردین 1401 - 12:35
معاون اقتصادی رییس جمهور بر توجه به امر اشتغال مناطق زلزله‌زده اندیکا تاکید کرد

به گزارش امید جنوب، محسن رضایی روز جمعه در حاشیه بازدید از منطقه کتک اندیکا در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: کارهای زیربنایی خوبی پس از وقوع زلزله در این شهرستان شروع شده که نیاز است سرعت بیشتری بگیرند. وی افزود: برخی مناطق این شهرستان از جمله کتک با وجود داشتن ظرفیت منحصر […]

به گزارش امید جنوب، محسن رضایی روز جمعه در حاشیه بازدید از منطقه کتک اندیکا در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: کارهای زیربنایی خوبی پس از وقوع زلزله در این شهرستان شروع شده که نیاز است سرعت بیشتری بگیرند.

وی افزود: برخی مناطق این شهرستان از جمله کتک با وجود داشتن ظرفیت منحصر به فرد و خدادادی، از آب شرب سالم بی‌بهره‌اند در حالی که در گذشته آب این مناطق از چشمه‌های منطقه تامین می‌شد.

معاون اقتصادی رییس جمهور ادامه داد: چشمه‌های این مناطق به دلیل خشکسالی‌های چند سال گذشته کم آب یا خشک شده‌اند و در صورتی که آبرسانی به این روستاها انجام نشود ساکنان آن در آینده‌ای نه چندان دور به مناطق حاشیه نشین استان مهاجرت می‌کنند.وی گفت: هر چند کار شروع شده اما مسوولان نباید به اقدامات انجام شده قانع شوند و مردم هم باید آستین بزنند و پای کار آیند.

معاون اقتصادی رییس جمهور ادامه داد: باید به موضوع اشتغال و صنعت نیز در این مناطق توجه شود و آنچه هم لازم باشد از طریق نهاد ریاست جمهوری پیگیری می‌شود تا بازسازی در این مناطق هر چه سریع تر تکمیل شود.

معاون اقتصادی رییس جمهور روز چهارشنبه هفته جاری وارد خوزستان شد.

بازدید از چند واحد صنعتی خوزستان در منطقه آزاد اروند و شرکت در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان، و بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا از جمله برنامه‌های سفر رضایی بود.

شهرستان اندیکا از ۱۲ تا ۱۹ مهر پارسال شاهد چند زمین لرزه بود که بزرگترین آن ۵،۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) قدرت داشت.طبق برآورد اعلام شده بر اثر وقوع این زمین لرزه‌ها ۹۸۰ واحد مسکونی نیاز به تخریب و بازسازی داشته و یکهزار و ۹۵۰ واحد مسکونی در این منطقه نیز باید بهسازی شوند.

خسارت این زمین لرزه‌ها پنج هزار میلیارد ریال برآورد شده است.اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر در شمال شرق خوزستان واقع است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9702

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.