تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

مشکل مبادلات تجاری بندر اروندکنار برطرف شد

  • کد خبر : 8001
  • 02 بهمن 1400 - 12:17
مشکل مبادلات تجاری بندر اروندکنار برطرف شد
امید جنوب - نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل مبادلات تجاری بندر اروندکنار برطرف شده است گفت: تجار،بازرگانان و سرمایه‌گذاران می‌توانند از این بندر کالاهای خود را به کشورهای حوزه خلج فارس صادر کنند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، سید محمد مولوی شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:بندر اروندکنار بعد از چهار سال رکود و تعطیلی هم اکنون فعال شده است و مبادلات تجاری و صادرات کالا از آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مقدمات فعالیت مجدد بازارچه مرزی اروندکنار نیز فراهم شده و سهمیه ارزی به آن اختصاص یافته است افزود:بازارچه مرزی اروندکنار در سامانه گمرک تعریف شده و با  وزارت صمت هماهنگ شده تا کارمندان خود را در بندر اروندکنار مستقر کند.

مولوی گفت:به منظور سرعت بخشی به صادرات و واردات کالا از بندر و گمرک اروندکنار ابلاغ مدیر گمرک صادر شده و زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران به منظور انجام مبادلات تجاری از این بندر فراهم است.

بندر تجاری اروندکنار نزدیکترین بندر به خلیج فارس در ۱۲ مایلی دهانه اروندرود واقع است که دارای ایستگاه تجسس و نجات شمالی خلیج فارس می باشد.

اروندکنار دارای نهرهای فراوان برای استفاده شناورها به منظور تعمیر ، نگهداری و محل پارک بعد از انجام تخلیه کالا است.

۱۵ دهنه پل در روستاهای آبادان بهسازی و تعمیر می‌شود

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: پل‌های روستایی بر روی ۸۵ نهر سنتی و منشعب از اروندرود و بهمنشیر نیاز به بازسازی، احداث پل جایگزین و مرمت دارند که در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به این منطقه مقرر شد ۱۵ دهنه پل تعمیر و مرمت شوند.

مولوی افزود:با احداث پل‌های جدید علاوه بر تسهیل در تردد بدون خطر روستائیان ، آبرسانی به نخلستان‌های منطقه نیز با روند بهتری انجام می شود.

اروندکنار در ۴۵ کیلومتری جنوب آبادان و روبه‌روی شهر فاو عراق قرار دارد. 

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8001

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.