تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
7
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان:

مشکل توسعه گردشگری آبی کارون رعایت حدود بستر قانونی رودخانه است

  • کد خبر : 14548
  • 01 آبان 1401 - 13:55
مشکل توسعه گردشگری آبی کارون رعایت حدود بستر قانونی رودخانه است
امید جنوب- سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان می‌گوید: رعایت حد قانونی بستر نهایی کارون مانعی بر سر راه توسعه گردشگری آبی در ساحل این رودخانه است و همین باعث شده تا با وجود ظرفیت و شرایط لازم ایجاد زیرساخت‌ها انجام نشود.

پیمان نبهانی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد:  رودخانه کارون و به صورت کلی تمام رودخانه‌ها با ابلاغ شیوه‌نامه‌های اجرایی در زمینه فعالیت‌های گردشگری منابع و تاسیسات آبی، تحت مدیریت و زیر نظر سازمان آب و برق استان خوزستان و کاربری آنها در اختیار شهرداری است، بنابراین هر فعالیتی که بخواهیم انجام دهیم دوگانگی برای ما ایجاد می‌کند.

او با اشاره به اینکه خوزستان قطب اقتصادی کشور است تصریح کرد: به دلیل ظرفیت‌های اقتصادی متعدد استان خوزستان که در اولویت سیاست‌گذاری دولت‌های قبل بود زیرساخت‌های گردشگری این استان نسبت به شهرها و استان‌های دیگر کشور ضعیف‌تر است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستا خاطرنشان کرد: گردشگری مجموعه و نظامی از عناصر به هم پیوسته است که در تمامی مراحل با هم در تعامل‌اند و از جمله این عناصر مهم زیرساخت‌ها هستند که از نقشی حیاتی در فرآیند گردشگری و توسعه آن برخوردارند.

نبهانی با اشاره به آیین‌نامه‌های ابلاغ شده وزارتخانه اظهار کرد: با توجه به تقسیم‌بندی انجام شده می‌توانیم با فاصله و رعایت حریم بستر رودخانه‌ها سازه‌های دایمی همچون هتل، رستوران و دیگر تاسیسات و امکانات را برای گردشگران احداث کنیم.

وی ادامه داد: در بخش گردشگری آبی رودخانه کارون نیز چند نمونه فعالیت روی سطح آب در قالب شناورهای فوق لوکس و شناورهای اتوبوسی با عنوان تاکسی آبی ایجاد خواهد شد و همچنین در کنار خط ساحلی، اسکله‌ها و فعالیت‌های وابسته به آن همانند کمپ با سازه‌های موقت احداث می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستا با بیان این‌که استان خوزستان استان صنعتی ثروتمندی است که در همه زمینه‌ها پتانسیل اشتغال‌زایی دارد افزود: استان خوزستان در ظرفیت‌های بی‌شمار اقتصادی از جمله نفت، پتروشیمی، گاز، بنادر، فولاد، کشاورزی و… فعالیت‌های کلانی دارد که در سطح ملی بی‌نظیر است.

وی معتقد است: از طریق صنعت گردشگری می‌توانیم از ظرفیت‌های استان خوزستان به صورت مستقیم و در جهت توسعه و توانمندسازی جوامع کم‌برخوردار محلی استفاده کنیم.

نبهانی با اشاره به اینکه در حدود ۶۴۰۰ تخت اسکان در استان خوزستان همواره آماده استقبال از گردشگران است اظهار کرد: اگر پروژه سازمان آب و برق را که ظرفیت اقامتی خوبی دارد را در جهت توسعه مراکز اقامتی وارد چرخه فعالیت کنیم در آینده نزدیک به ۲۰۰۰ تخت به ظرفیت تخت‌های اسکان اضافه خواهیم کرد.

وی یادآوری کرد: در سال‌های اخیر با تغییر رویکرد دولت و توجه بیشتر آن به فعالیت گردشگری باعث شده تا مسؤولان استانی در همه زمینه‌ها نسبت به گردشگری توجه ویژه‌ای داشته باشند و آن را در اولویت کاری خود قرار دهند و این امری خوشایند برای صنعت گردشگری است.

او با تاکید بر اینکه گردشگری فقط بر روی بستری که بقیه دستگاه‌ها و ادارات ایجاد می‌کنند می‌تواند توسعه یابد و رونق بگیرد اضافه کرد: چنانکه این ظرفیت توسط دستگاه‌های متولی خدمات‌رسان ایجاد شود و هزینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری کاهش پیدا کند فضای سرمایه‌گذاری و به تبع آن درآمدهای گردشگری بهبود می‌یابد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان معتقد است: اگر همکاری و همدلی همه مسؤولان استان خوزستان در تمامی دستگاه‌ها را شاهد باشیم می‌توانیم در آینده کارونی آباد و استانی گردشگرپذیر داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=14548

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.