تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
5

مشکلات گردشگری خوزستان در دوره کرونا بررسی شد

  • کد خبر : 1124
  • 16 مرداد 1400 - 14:35
مشکلات گردشگری خوزستان در دوره کرونا بررسی شد
امید جنوب - مشکلات حوزه گردشگری خوزستان در دوره کرونا طی نشستی مشترک میان مسئولان گردشگری استان و سیدکریم حسینی نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، در این نشست که باحضور نمایندگانی از فعالان گردشگری، پیمان نبهانی سرپرست معاونت گردشگری خوزستان، سوسن جهرمی رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری، و وحید خادمی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان در دفتر سیدکریم حسینی نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون برگزار شد، ابتدا گزارشی از سوی فعالان گردشگری از میزان خسارات مالی و اشتغال از دست‌رفته در دوره شیوع کرونا ارائه و پیشنهاداتی توسط اعضای حاضر در جلسه ارائه شد.

در ادامه پیمان نبهانی سرپرست معاونت گردشگری خوزستان بر استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس برای درنظر گرفتن همه خوزستان در محدوده شمول قانون استفاده متوازن از امکانات کشور در راستای ارتقای مناطق کمتر توسعه‌یافته در حوزه گردشگری و همچنین افزایش سهم گردشگری از عوارض خروج از کشور با هدف بهره‌مندی از بودجه لازم برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری استان و نیز ترسیم تصویری مناسب و درخور از خوزستان که با مخابره اخبار بد به شدت آسیب دیده است، تأکید کرد.

وی در عین حال تلاش برای حفظ پنج تالاب موجود در استان که در حالت آبگیری ظرفیتی مناسب در گردشگری و در حالت خشک با ایجاد کانون گردوخاک تهدیدی برای گردشگری و دیگر شاخصه‌های زندگی مناسب در استان هستند را خواستار شد.

سیدکریم حسینی نماینده اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: مجلس، ظرفیت خوبی برای پیگیری قوانین معطل‌مانده و تصویب قوانین جدید در همه حوزه‌ها است که جا دارد با تهیه گزارش مدون و دقیق از آسیب‌ها و تهدیدهای موجود، در راستای رفع نارسایی‌های حوزه گردشگری استان اقدام کرد.

او درخصوص مخابره تصویر خوب از استان نیز با بیان این‌که همه باید تشریک مساعی داشته باشیم گفت: بخش خصوصی فعال در گردشگری، صدا و سیما، شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های متولی باید با هماهنگی و همراهی با همدیگر این مهم را انجام دهیم.

حسینی در پایان با تأکید بر برگزاری مداوم این جلسات، اضافه کرد: با تهیه گزارش‌ها از مراجع مختلف خصوصی و دولتی، قطعاً مشکلات بصورت کامل‌تر منعکس می‌شود و ما به عنوان نمایندگان مردم وظیفه تلاش برای حل این مشکلات را داریم و امیدوار هستیم که در جلسات آتی بتوانیم دایره رسیدگی به مشکلات گردشگری استان را با وسعت بیشتری دنبال کنیم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=1124

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.