تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
5
با حضور مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران ؛

مشکلات حوزه نیروی انسانی شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان مورد بررسی قرار گرفت

  • کد خبر : 5830
  • 10 آذر 1400 - 12:32
مشکلات حوزه نیروی انسانی شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان مورد بررسی قرار گرفت
امید جنوب - جلسه نشست صمیمانه مدیرتوسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران با مدیران شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار و طی آن مشکلات حوزه منابع انسانی این شرکت تشریح شد .

به گزارش امید جنوب ، به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، این جلسه روز دوشنبه ۸ آذرماه و با حضور دکتر ناصر مولایی مدیر توسعه منابع انسانی ، دکتر جلال چاووشی رییس روابط کار و مددکاری اجتماعی شرکت ملی نفت ایران – دکتر منوچهر بارانی مدیر منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب – مهندس علیرضا هیهاوند مدیرعامل و سایر مدیران شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد .  

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در ابتدای جلسه ضمن ابراز تأسف از حادثه ی اخیر آتش سوزی و جان باختن یکی از جوشکاران ماهر و متبحر این شرکت گفت : از دست دادن چنین نیروهای ماهر و با تجربه ای برای هر شرکتی قطعاً ضربه ای سخت و ناگوار است .

مهندس علیرضا هیهاوند افزود : شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان طی یک دهه گذشته با عدم جذب کافی نیروی انسانی، با خروجی زیادی از کارکنان مواجه بوده که این امر بدلیل عدم انتقال تجربه و مهارت ها از نسل پیشین به نسل جدید موجب آسیب های فراوان در آینده ی نزدیک خواهد شد .

وی در ادامه افزود : نبود یا کمبود امکانات و زیر ساخت های مناسب رفاهی ، درمانی،فرهنگی ، ورزشی موجب عدم ماندگاری کارکنان خصوصاً کارکنان غیربومی گردیده از این رو درخواست داریم در جذب های آتی ، شرکت ملی نفت اولویت را بر جذب نیروهای بومی و ساکن همین منطقه قرار دهد تا موجب ماندگاری و پرورش مناسب نیرو و تخصص ها شود.

در ادامه مدیران فنی،خدمات،مالی،مهندسی و ساختمان،منابع انسانی و عملیات مسایل و مشکلات مربوط به حوزه ی کاری مدیریت خود را بیان داشتند . 

مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران نیز طی سخنانی اظهار داشت : کمبود نیروی انسانی از جمله مشکلات آزار دهنده صنعت نفت است که با بسته ماندن اختیار جذب نیرو طی ۸ سال گذشته موجب بروز خسارت های فراوانی به شرکت ملی نفت ایران شده است .

دکتر ناصر مولایی افزود : برای جبران این خسارات و تأمین نیروی انسانی برنامه های مختلفی را با هماهنگی معاونت توسعه منابع انسانی وزارت نفت و سایر شرکت های اصلی برای نگهداشت نیروی انسانی و افزایش انگیزه های منابع انسانی برنامه ریزی کرده ایم که بصورت پلکانی و به تدریج عملیاتی می شوند .

این مقام مسئول در حوزه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد : این برنامه شامل ۳ فصل حفظ و نگهداشت ، برنامه ریزی و تأمین ، آموزش و توسعه می باشند که همه ی کارکنان رسمی ، قرارداد مدت موقت و پیمانکاری را شامل می شود .

وی خاطر نشان کرد : با موافقت وزیر محترم نفت تعداد ۱۵۰۰ نفر از فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه نفت طی ارزیابی تخصصی تعیین تکلیف و استخدام می شوند که جذب این تعداد به همراه تعیین و تکلیف افزاد مشمول بند  « و » ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه و بند « د » تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور می تواند به تأمین بخش تعداد قابل توجهی از نیازهای حوزه ی منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران و شرکت های تابعه کمک نماید .

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=5830

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.