تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
6
شهردار اهواز :

مشارکت عمومی زمینه تدوین و تحقق برنامه هاست

  • کد خبر : 10723
  • 12 اردیبهشت 1401 - 19:46
مشارکت عمومی زمینه تدوین و تحقق برنامه هاست
امید جنوب - به گزارش امور ارتباطات معاونت برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری اهواز ، پنجمین جلسه شورای عالی سیاستگذاری و برنامه ریزی شهرداری با موضوع تدوین سومین برنامه راهبردی شهرداری «اهواز 1405» به ریاست رضا امینی شهردار و با حضور معاونین شهردار در سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از امور ارتباطات معاونت برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری اهواز ، پنجمین جلسه شورای عالی سیاستگذاری و برنامه ریزی شهرداری با موضوع تدوین سومین برنامه راهبردی شهرداری «اهواز ۱۴۰۵» به ریاست رضا امینی شهردار و با حضور معاونین شهردار در سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

رضا امینی شهردار اهواز دراین جلسه بیان کرد: از آنجا که حوزه عملکردی شهرداری بسیار وسیع است ، برای انجام ماموریت ها بسیاری از دستگاههای اجرایی شهر به نوعی مرتبط می شوند، از طرفی در قانون ظرفیت استفاده از توان دستگاههای اجرایی و متولیان مدیریت شهری در همه سطوح پیش بینی شده و برنامه های فرابخشی می تواند این مهم را محقق کند.

وی افزود: چنانچه از آسیب شناسی برنامه های پیشین استفاده و برنامه ای با ساختار و محتوای قوی تدوین شود ، تحقق آن دور از دسترس نخواهد بود.

شهردار اهواز تاکید کرد:  به این منظور لازم است اطلاع رسانی گسترده در همه سطوح ملی، استانی و محلی انجام  و روحیه مطالبه گری عمومی در خصوص تحقق برنامه ها تقویت شود  .

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز نیز در این جلسه به اقدامات انجام شده در خصوص تدوین برنامه اشاره کرد و افزود: جهت بهره مندی از نظرات ذینفعان، جلسات هم اندیشی با حضور گروههای مختلف داخل و خارج از شهرداری تشکیل شده و این جلسات ادامه دارد.

سعید فردانی افزود: در مدل ساختاری پیش بینی شده برای تدوین برنامه شناسایی شبکه مسائل نقش محوری دارد و به همین منظور نظرسنجی در خصوص مشکلات شهر و شهرداری از شهروندان و اساتید دانشگاه در حال انجام است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز اظهارکرد: این روند با برگزاری جلسات شناسایی مسائل و مشکلات در معاونتها و سازمانهای شهرداری ادامه می یابد.

گفتنی است در این جلسه همچنین آسیب شناسی برنامه های پیشین شهرداری، نظامنامه برنامه اهواز ۱۴۰۵، بیانیه ماموریت شهرداری و فرآیند تدوین چشم انداز اهواز ۱۴۱۰ توسط حبیبیان مجری در امور برنامه ریزی تشریح و پس از بحث و گفتگو در خصوص موارد یاد شده، رویکرد زیست پذیری به عنوان مدل محتوایی برنامه از سوی اعضای جلسه مورد تایید قرارگرفت.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=10723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.