تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
11
فرمانده انتظامی اهواز:

مشارکت اجتماعی برای افزایش ضریب امنیت ضروری است

  • کد خبر : 4618
  • 03 آبان 1400 - 9:41
مشارکت اجتماعی برای افزایش ضریب امنیت ضروری است
امید جنوب - فرمانده انتظامی شهرستان اهواز گفت: مشارکت اجتماعی شهروندان ضریب امنیت آن ها را مقابل سرقت افزایش و درصد جرایم که بعضاً ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان است را کاهش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، سرهنگ محسن دالوند دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به مراقبت های پیشگیرانه شهروندان در زمینه سرقت و زورگیری اظهار داشت: همواره یکی از مسایلی که منجر به بروز سرقت‌ می شود، عدم آگاهی یا عدم توجه شهروندان نسبت به نکات ایمنی است لذا بیشترین سرقت‌ها به همین جهت ، در زمینه گوشی همراه گزارش می شود.

وی افزود: پلیس از طریق شبکه های سراسری ، رسانه ها و فضای مجازی بارها نسبت به رعایت موارد ایمنی هشدار داده اما همچنان تعدادی از شهروندان بدون در نظر گرفتن این هشدارها با حضور در مکان‌های خلوت و ناامن سلامت خود را به خطر انداخته و در بیشتر موارد اموال آن ها به سرقت می رود.

فرمانده انتظامی شهرستان اهواز ادامه داد: از جمله جرایمی که در سطح این شهرستان با آن مواجه هستیم، کیف‌قاپی و سرقت گوشی همراه است که در این زمینه بارها بر آموزش شهروندان برای خود مراقبتی تاکید شده است.  

وی آموزش را یکی از مولفه‌های اصلی و تاثیرگذار در کاهش جرایم برشمرد و گفت: بانوان برای تردد در سطح شهر و بخصوص بازارهای شلوغ سعی کنند تا جایی که امکان دارد از آوردن کیف به همراه وجه نقد و مدارک خودداری کنند و در مواقع خاص نیز نسبت به قرار دادن کیف خود به سمت دیوار اقدام کنند تا درصد سرقت به حداقل برسد.

سرهنگ دالوند اظهار داشت: متاسفانه این نکات ایمنی بعضاً از سوی شهروندان رعایت نمی شود و همین امر فرصت مناسب را در اختیار سارقان قرار می دهد.

وی تصریح کرد: شهروندان در فضاهای خلوت از مکالمه تلفنی که ضرورت ندارد، پرهیز کنند یا در صورت مکالمه، خود را به نقاط امن و پرتردد برسانند و گوشی همراه را به سمت پیاده‌رو بگیرند.

فرمانده انتظامی شهرستان اهواز گفت: یکی دیگر از مواردی که می تواند تا اندازه زیادی در پیشگیری از وقوع سرقت گوشی همراه تاثیرگذار باشد، نوع گرفتن دستگاه تلفن همراه است که انتظار می‌رود شهروندان به این نکات ریز نیز توجه کنند.

وی افزود: تمامی سارقان از سهل‌انگاری و همین موارد جزئی برای سرقت‌ استفاده می کنند به همین جهت شهروندان باید کوچکترین فرصت را از سارق بگیرند تا متحمل خسارت‌ نشوند.

سرهنگ دالوند بیان کرد: یکی دیگر از مواردی که بارها در فضای مجازی نیز تصاویر متعددی از آن منتشر شده ، سرقت گوشی همراه از کودکان و نوجوانان هنگام بازی اینترنتی در کوچه و خیابان است که در این زمینه انتظار می‌رود والدین برای حفظ سلامت فرزندان خود مراقبت های بیشتری داشته باشند.

وی ثبت مشخصات تلفن همراه در نرم افزار همیاب ۲۴ را یکی از راه‌های موثر در بازگشت گوشی‌های سرقتی به صاحبان عنوان کرد و گفت: این نرم افزار توسط شرکت های خصوصی در بالاترین سطح ایمنی طراحی شده و تاکنون در زمینه پیدا شدن گوشی‌های همراه سرقتی گران قیمت بسیار موثر بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اهواز گفت: شهروندان با نصب این نرم افزار و پر کردن فرم مشخصات و همچنین وارد کردن سریال گوشی همراه خود می توانند در زمینه ایمنی تلفن همراه خود اقدام موثری انجام دهند. 

وی یادآور شد: از این نرم‌افزار علاوه بر جستجوی گوشی‌های سرقتی، می توان برای استعلام گوشی همراه در زمان خرید نیز استفاده کرد تا اگر گوشی تلفن از هر نظر با مشکلاتی مواجه بود، آن را در این نرم افزار مشاهده کرد.

سرهنگ دالوند ادامه داد: همچنین یکی دیگر از سرقت هایی که در هفته های گذشته در سطح شهرستان اهواز مشاهده شده ، سرقت در ورودی مجتمع های مسکونی است که تنها با یک قفل کتابی می توان از بروز این نوع سرقت ها نیز جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: نصب دوربین مداربسته در مجتمع ها و فروشگاه ها نیز می تواند تا اندازه زیادی در کاهش سرقت و بخصوص شناسایی سارقان موثر باشد.

فرمانده انتظامی اهواز بیان کرد: نیروی انتظامی در سطح شهرستان اهواز با تمام ظرفیت برای مطالبات مردم پای کار است اما انتظار می‌رود مشارکت اجتماعی نیز برای کاهش جرایم بیشتر شود و شهروندان با رعایت موارد ایمنی و توجه به هشدارهای پلیس این مجموعه خدمتگزار را همراهی کنند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=4618

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.