تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
4
معاون بهداشت علوم پزشکی اهواز خبر داد

مرگ ۱۰ برابری واکسینه‌نشده‌ها در اثر کرونا

  • کد خبر : 10179
  • 28 فروردین 1401 - 11:37
مرگ ۱۰ برابری واکسینه‌نشده‌ها در اثر کرونا
امید جنوب- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مرگ ۱۰ تا ۱۱ برابری ناشی از ابتلا به کرونا در افراد واکسینه نشده در برابر افراد دارای واکسیناسیون کامل خبر داد.

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۱۸۱ نفر به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک‌های تنفسی و بیمارستان‌های استان خوزستان مراجعه کردند که تعداد مراجعه‌کنندگان به این مراکز نسبت به روز گذشته تفاوت مختصری داشته است.

به گزارش پایگاه خبری امیدجنوب، ، وی افزود: بر اساس تست‌های انجام شده، ۵۵ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند که نسبت به روز گذشته ۵۴ بیمار کمتر شده است. در این مدت، پنج بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند که تعداد موارد بستری جدید نسبت به روز قبل شش نفر کمتر شده است. در حال حاضر ۴۱ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر از هم‌استانی‌ها بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند در حالی که در روز قبل فوتی نداشتیم. 

وی بیان کرد: تعداد مبتلایان به کرونا در استان خوزستان از ابتدای اپیدمی تاکنون حدود ۶۰۳ هزار و تعداد فوتی‌ها ۱۰ هزار و ۱۱۱ نفر بوده است. تعداد بهبودیافتگان در این مدت نیز ۵۸۷ هزار نفر و شاخص بهبهودی در استان خوزستان ۹۷.۵ درصد بوده است.

علوی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: اکثر فوتی‌های کرونا در روزهای اخیر دارای بیماری زمینه‌ای بودند یا سن بالا داشتند و اکثرا واکسیناسیون کاملی نداشته‌اند. کسانی که واکسیناسیون کاملی دارند ۱۰ تا ۱۱ برابر کمتر از کسانی که واکسن تزریق نکرده‌اند، دچار فوت می‌شوند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=10179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.