تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
3

مردم خوزستان عید سعید غدیر خم را جشن گرفتند

  • کد خبر : 760
  • 07 مرداد 1400 - 12:06
مردم خوزستان عید سعید غدیر خم را جشن گرفتند
امید جنوب - مردم ولایتمدار خوزستان در شب عید غدیرخم با برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های متنوع به صورت مجازی و حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی به سرور و شادی پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، شامگاه چهارشنبه دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در نقاط مختلف شهر های خوزستان با حضور در مساجد و حسینیه‌ها با توزیع شربت و شیرینی سالروز ولایت‌مداری مولای متقیان حضرت علی(ع) را جشن گرفتند. 

همچنین به علت محدویت های کرونا و پیشگیری از شیوع این ویروس در برخی نقاط استان این شب باشکوه را با برپایی رژه های موتوری و خودرویی در سطح شهر جشن گرفتند ، دراین رژه خودرویی خودروها با پرچم های رنگین به نام مبارک امام علی(ع) مزین شده بودند.

مساجد، حسینیه ها و پایگاه های بسیج با نورافشانی و مولودی خوانی این ضیافت بزرگ را با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار کردند.

کاروان های خودرویی در نقاط مختلف استان به مناسبت عید غدیر خم، این رویداد بزرگ را به مردم یادآور شدند و افرادی زیادی از این اقدام وزین فرهنگی استقبال کردند.

همزمان با این مناسبت مذهبی ، امشب جشن بزرگ تجدید بیعت با ولایت در ورزشگاه تختی اهواز ساعت ۲۱ برگزار می‌شود .

۱۸ ذی الحجه، سالروز واقعه غدیر خُم است، روزی که جبرییل امین آیه ۷۰ سوره مائده (قرآن کریم) را به پیامبر بزرگوار اسلام(ص) وحی کرد و حضرت محمد مصطفی(ص) در بازگشت از آخرین حج خود، مسلمانانی را که در حج شرکت داشتند در محلی به نام غدیر خم درمیانه راه میان مکه و مدینه جمع و علی ابن ابیطالب(ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود معرفی کرد.

از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر خُم به عنوان «دهه ولایت» نامگذاری شده است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=760

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.