تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
5

مدرسه خیرساز در روستای مغیطیه آبادان افتتاح شد

  • کد خبر : 14587
  • 14 آبان 1401 - 14:10
مدرسه خیرساز در روستای مغیطیه آبادان افتتاح شد
امید جنوب - مدرسه ۶ کلاسه خیرساز شهدای تقی‌زاده روز شنبه با حضور امام جمعه، یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان محلی و خیرساز در روستای مغیطیه آبادان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از خبرنگار ایرنا مدیر اداره آموزش و پرورش آبادان در مراسم افتتاح این مدرسه ۶ کلاسه گفت:این واحد آموزشی در مساحت یک هزار متر مربع و زیربنای ۴۶۳متر مربع و فضای آموزشی ۳۵۰ متر مربع ساخته شده است.

حبیب‌اله رمضانی افزود: برای ساخت این واحد آموزشی ۴۰ میلیارد ریال از سوی خیرین مدرسه‌ساز و اداره کل نوسازی ، توسعه و بازسازی مدارس خوزستان هزینه شده است.

وی ادامه داد: ۱۶۰ دانش آموز دختر و پسر در این واحد آموزشی مشغول تحصیل شده‌اند.

رمضانی گفت: امسال تاکنون پنج واحد آموزشی با ۲۵ کلاس درس در شهرستان آبادان بهره برداری شده است.

امام جمعه آبادان نیز در این آیین گفت: خیرین مدرسه‌ساز از سرمایه‌های معنوی و اجتماعی کشور هستند و آنها تاکنون نقش مهمی در ساخت و ساز مدارس در کشور و استان خوزستان ایفا کرده‌اند.

مدرسه خیرساز در روستای مغیطیه آبادان افتتاح شد

حجت الاسلام عبدالنبی غبیشاوی افزود: آثار برکت حضور و فعالیت خیرین مدرسه ساز در کشور کاملا مشهود است و مدارس ساخته شده توسط این افراد گواهی بر عمل خیر و انسان دوستانه آنها است.

وی ادامه داد: جا دارد تا از ظرفیت خیرین در کنار ساخت واحد آموزشی، برای ساخت منازل محرومان و احداث درمانگاه‌ در مناطق محروم استفاده شود.

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار مشارکت خیرین برای برداشته شدن مدارس مختلط در روستاها شد و گفت:متاسفانه وجود مدارس مختلط در روستاهای این منطقه به خاطر بافت مذهبی و عشایری باعث ترک تحصیل دانش‌آموزان دختر شده است.

جلیل مختار افزود:ترک تحصیل دختران در روستاها به معضل بزرگ تبدیل شده که جا دارد با استفاده از ظرفیت خیرین این مشکل به حداقل رساند.

مدرسه خیرساز در روستای مغیطیه آبادان افتتاح شد

وی ادامه داد: هزینه کردن در مدرسه سازی نه تنها از سرمایه انسان کم نمی‌کند بلکه اضافه هم می‌شود زیرا این عمل معامله کردن با خداست و ضرری در آن وجود ندارد بلکه سودآور است و معتقدم هرگامی که در این مسیر برداریم به جز موفقیت نتیجه دیگری ندارد.

 روستای مغیطیه در دهستان شلاهی بخش مرکزی آبادان است و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۶۹ نفر (۲۷۳ خانوار) است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=14587

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.