تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
7

محموله مصالح ساختمانی ستاد بازسازی عتبات عالیات به اندیکا ارسال شد

  • کد خبر : 5180
  • 22 آبان 1400 - 13:32
محموله مصالح ساختمانی ستاد بازسازی عتبات عالیات به اندیکا ارسال شد
امید جنوب -رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: سومین محموله اهدایی مصالح ساختمانی این ستاد روز شنبه به مناطق زلزله‌زده اندیکا در شمال شرق خوزستان ارسال شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این محموله که شامل ۲۰۰ کیسه سیمان ، و چند کامیون شن و ماسه است به روستاهای آسیب دیده از زلزله اخیر اندیکا ارسال شد.
وی با بیان اینکه محموله اهدایی با کمک خیران و موکب داران اربعین تهیه شده است گفت: در حال جذب کمک‌های خیران برای ارسال محموله‌های مورد نیاز ساکنان زلزله‌زده اندیکا هستیم.
پیش از این ۲ محموله اهدایی ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان شامل مواد غذایی ، پوشاک ، وسایل گرمایشی ، مخزن آب و اقلام ضروری به منطقه زلزله زده اندیکا ارسال شده بود.  
حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه تعدادی از موکب داران اربعین و نیروهای جهادی و بسیجی برای خدمت رسانی به زلزله زدگان همچنان در منطقه اندیکا حضور دارند افزود: نیروهای داوطلب مردمی تا زمانی که نیاز باشد در منطقه اندیکا خدمت رسانی خواهند کرد.
موکب‌های اربعین که از سال ۱۳۹۲ در خوزستان با کمک مردمی و با هدف خدمت رسانی به زائران امام حسین(ع) در مرزهای چذابه و شلمچه شکل گرفتند رفته رفته به تشکیلاتی منسجم برای کمک رسانی به مناطق آسیب دیده از سیل و زلزله و مشارکت در مهار ویروس کرونا در سطح خوزستان و سایر مناطق کشور تبدیل شدند.
زلزله ۵.۷ ریشتری ۱۲ مهر ۱۴۰۰ و پس لرزه‌های آن، سبب تخریب دست کم ۹۸۰واحد مسکونی و آسیب رسیدن به یک هزار و ۹۳۰ روستایی و شهری در اندیکا شد.
رییس جمهوری اسلامی ایران که هفتم آبان جاری به همراه معاون اول و جمعی از مسوولان مربوطه، به مناطق زلزله زده اندیکا سفر کرد بر شتاب بخشیدن به روند بازسازی مناطق زلزله زده با توجه به در پیش بودن فصل سرما تاکید کرد.

دیروز جمعه نیز زمین لرزه‌ای به قدرت ۴.۱ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر)، بار دیگر منطقه اندیکا را لرزاند ولی خوشبختانه خسارت مالی و تلفات جانی به همراه نداشت. 

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=5180

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.