تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
3

لزوم همکاری سایر دستگاه‌ها برای ساماندهی ورودی‌های اهواز

  • کد خبر : 7410
  • 17 دی 1400 - 9:17
لزوم همکاری سایر دستگاه‌ها برای ساماندهی ورودی‌های اهواز
امید جنوب _ رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اهواز گفت: شهرداری به تنهایی قادر به ساماندهی تمام ورودی‌های شهر نیست و نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های مربوطه است.

به گزارش خبرنگار امید جنوب ، حمید دغاغله در نطق پیش از دستور بیست و هفتمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر اهواز، اظهار کرد: ساماندهی ورودی‌های شهر اهواز از توان شهرداری خارج است و شهرداری به تنهایی اعتبار، توان و امکانات لازم برای این کار را ندارد، پلی در اهواز که میلیاردها ریال برای ساخت آن هزینه شده، هم اکنون محلی برای دست‌فروشانی شده که با قلدری و بی اعتنا به قوانین مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: برخی دستگاه‌های مسئول برای اینکه دچار حاشیه نشوند از انجام وظایف قانونی خود در ساماندهی ورودی‌های اهواز طفره می‌روند؛ زرگان به محلی غیرقانونی برای کشتار و فروش دام تبدیل شده است و وقتی از دستگاه‌های نظارتی و انتظامی درخواست برخورد با این تخلفات را داریم به بهانه‌های امنیتی مانع این کار می‌شوند.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اهواز تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات اهواز عدم پرداخت حق شهرداری از طرف شرکت‌های نفتی و صنعتی است، این شرکت‌ها با قلدری و به دلیل عدم ورود و برخورد دستگاه‌های قهریه، حاضر نیستند مطالبه‌های این شهرداری که هزاران میلیارد تومان برآورد می‌شود، پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: شهرداری به دلیل محدودیت شدید منابع، توان اصلاح زیرسازی مناطق شهری را هم ندارد و این در حالی است که هزاران میلیارد عوارض این شرکت‌ها به شهرداری پرداخت نمی‌شود، این شرکت‌ها از جمله شرکت فراورده‌های نفتی علاوه بر پرداخت نکردن حقوق قانونی شهرداری از عمل به وظایف اجتماعی خود امتناع می‌کنند.

دغاغله با بیان اینکه شرکت‌های متعددی در داخل و بیرون اهواز وجود دارد که حاضر نیستند حتی پیاده رو جلوی شرکت خود را هم درست کنند و آن را وظیفه شهرداری می‌دانند و این بی عملی به قانون مشکل جدی برای مدیریت شهری ایجاد کرده است، تصریح کرد: رسانه‌ها و مردم باید به این موضوعات و مطالبه گری از این شرکت‌ها ورود کرده تا شرکت‌های صنعتی، پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها و شرکت‌های وابسته به وزارت نفت علاوه بر پرداخت حق آلایندگی به شهرداری وظایف اجتماعی خود در قبال اهواز را انجام دهند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=7410

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.