تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
24
رئیس کل دادگستری استان خواستار شد

لزوم توجه ویژه دولت سیزدهم به مشکلات مردم خوزستان

  • کد خبر : 1328
  • 18 مرداد 1400 - 18:09
لزوم توجه ویژه دولت سیزدهم به مشکلات مردم خوزستان
امید جنوب-رئیس کل دادگستری خوزستان خواستار توجه ویژه دولت سیزدهم به مشکلات مردم استان خوزستان شد و تاکید کرد: دولت جدید برای رفع مشکلات و خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مردم شهیدپرور و ولایی خوزستان نسبت به گذشته، فعالیت‌های جهادی‌تر و ملموس‌تری انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، به نقل از دادگستری خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در نشست شورای تامین شهرستان‌های هویزه و دشت آزادگان که با حضور معاونین قضایی دادگستری استان خوزستان برگزار شد، گفت: کاهش آب پشت سدها، بارندگی کم و برخی عوامل دیگر موجب ایجاد تنش آبی در استان خوزستان و اعتراض مردم شد که خواسته بحقی بود.

وی افزود: برای پیگیری رفع مشکلات و کمبود آب در شهرستان‌های هویزه و دشت آزادگان، دادگستری استان خوزستان از همان ابتدای تنش آبی، کارگروهی تشکیل داد و هیاتی را برای بررسی مشکلات به وجود آمده به این مناطق اعزام کرد. رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌های این دو شهرستان نیز با جدیت، موضوعات را پیگیری و مستمراً گزارش‌ها را به این دادگستری اعلام می‌کردند و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.

مرادی گفت: باید اعتبارات لازم و کافی برای این مناطق جهت محرومیت‌زدایی و رفع تنش آبی تخصیص داده شود و مسئولان این شهرستان‌ها با جدیت پیگیر تحقق اعتبارات باشند.

وی افزود: عمده مشکلات مردم این مناطق، آب است و از احشام و دام امرار معاش می‌کنند و کمبود آب باعث شد که دام‌ها و احشام آن‌ها تلف شود. لذا باید در اسرع وقت نسبت به رفع کمبود آب کارهایی صورت بگیرد و اداره آبفا نیز باید فعالیت‌های خود را در این مناطق بیشتر کند.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در بازدیدهایی که داشتیم تعدادی زیادی از دامداران این مناطق از نحوه توزیع نهاده‌های دامی و علوفه گله‌مند بودند که فرمانداران باید بر نحوه توزیع آن‌ها نظارت دقیق و کافی داشته باشند و گله‌های بحق این دامداران عزیز را رفع کنند.

وی تصریح کرد: مرزنشینان بهترین و سالم‌ترین مردم هستند و همیشه پای آرمان‌های انقلاب ایستادگی کردند و حضور فعالی در تمامی عرصه‌های ملی و سیاسی مانند انتخابات داشتند که همه باید قدردان آنان باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی با اشاره به خدمت‌رسانی گروه‌های مختلف به مردم این مناطق، گفت: انصافاً گروه‌های جهادی، سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی در قضیه رفع کمبود آب مناطق محروم و دور دست فعالیت بسیار خوبی داشتند و در اکثر مناطقی که دچار مشکل آب بودند، به مردم کمک‌رسانی می‌کردند.

وی خواستار توجه ویژه دولت سیزدهم به مشکلات مردم استان خوزستان شد و تاکید کرد: دولت جدید برای رفع مشکلات و خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مردم شهیدپرور و ولایی خوزستان نسبت به گذشته، فعالیت‌های جهادی‌تر و ملموس‌تری انجام دهد.

در این نشست مسئولین قضایی و اجرایی شهرستان‌های هویزه و دشت آزادگان، گزارشی از نحوه پیگیری‌های به عمل آمده در خصوص رفع مشکلات آبی ارائه و خواستار توجه ویژه مسئولان کشوری و استانی نسبت به رفع مشکلات آب، کشاورزی، اشتغال و سایر موارد این شهرستان‌ها شدند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=1328

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.