تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
7
با هدف توسعه زنجیره ارزش

قرارداد بهره برداری، تعمیر و نگهداری از بزرگترین خط لوله انتقال اتیلن جهان امضا شد

  • کد خبر : 2919
  • 22 شهریور 1400 - 10:22
قرارداد بهره برداری، تعمیر و نگهداری از بزرگترین خط لوله انتقال اتیلن جهان امضا شد
امید جنوب - با هدف تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنعت پتروشیمی در استان های غرب و شمال غرب کشور، قرارداد بهره برداری، تعمیر و نگهداری خط لوله اتیلن غرب میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان مالک خط و شرکت راه اندازی و بهره برداری صنایع نفت (اویکو) امضاء شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، آیین امضای قرارداد بهره برداری، تعمیر و نگهداری خط لوله اتیلن غرب،به عنوان نخستین قرارداد در نوع خود که شامل خطوط لوله و ایستگاه های تقویت فشار در صنعت نفت است ،  یکشنبه (۲۱ شهریورماه) با حضور بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ، فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و مدیران شرکت های اویک و اویکو و نیز نمایندگان نهادهای نظارتی امضا شد.

برپایه این گزارش، از تابستان ۱۳۹۹و پس از واگذاری خط لوله اتیلن غرب به شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ضمن تداوم توسعه در راستای وظایف حاکمیتی خود و به منظور حفظ و گسترش سرمایه های ملی و زیرساخت های صنعت پتروشیمی با برگزاری مناقصه ، شرکت اویکو در مرداد ماه سال جاری به عنوان پیمانکار بهره برداری و تعمیر و نگهداری این خط لوله ملی مشخص شد.

خط لوله اتیلن غرب علیرغم اینکه توسط دولت احداث شد و در سال ۱۳۹۱ به بهره برداری رسید، همزمان با واگذاری مجتمع های پتروشیمی، به بخش خصوصی واگذار شد .

این گزارش می افزاید، شرکت ملی صنایع پتروشیمی با همکاری نهادهای نظارتی و سایر مبادی ذیربط از سال ۱۳۹۷، به منظور صیانت از بیت المال، تلاش کرد تا ضمن ایجاد رابطه منطقی وشفاف مالی با بخش خصوصی، وظیفه بهره برداری، تعمیر ونگهداری این خط لوله را برعهده گیرد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=2919

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.