تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
4

فعالیت سامانه بارشی در خوزستان یکشنبه شب اوج می‌گیرد

  • کد خبر : 7150
  • 12 دی 1400 - 11:16
فعالیت سامانه بارشی در خوزستان یکشنبه شب اوج می‌گیرد
امید جنوب - مدیرکل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرد اوج فعالیت موج دوم سامانه بارشی که از چهارشنبه وارد استان شده از یکشنبه شب تا صبح دوشنبه است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، محمد سبزه زاری یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: موج اول سامانه بارشی جدید از چهارشنبه و پنجشنبه مناطق جنوب و جنوب شرق را فرا گرفت و موج دوم از شنبه شب در مناطق جنوبی و مرکزی آغاز شده و شدت اصلی بارش امشب و فردا صبح است و تا اوایل صبح سه شنبه به صورت پراکنده در مناطق شرقی ادامه خواهد یافت.

وی افزود: شدت بارش‌ها از بعداز ظهر به تدریج بیشتر می‌شود و احتمال بارش ۱۵ تا ۲۵ میلیمتر برای اهواز پیش‌بینی شده است.

سبزه زاری گفت: شدت بارندگی در مناطق جنوبی از جمله ماهشهر، آبادان، خرمشهر، هندیجان و امیدیه بیشتر است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اظهار داشت: میزان بارندگی‌های زمستان امسال بالاتر از حد نرمال پیش‌بینی شده  است در حالی که فصل پاییز بارندگی‌های قابل توجهی در استان ثبت نشد.

میزان بارندگی از هشتم تا ۱۱ دی در مسجدسلیمان ۲۹.۵، بستان ۲۸.۷، آغاجاری ۲۹.۲، شوشتر ۲۷، کشاورزی اهواز ۲۵.۵، ماهشهر ۲۵.۷، رامهرمز ۲۰، امیدیه ۲۰.۳، بهبهان ۱۹.۲، لالی ۱۸.۲، ایذه ۱۷.۵، هندیجان ۲۷، اهواز ۱۶.۷، حسینیه ۱۵.۵، شادگان ۱۵.۴،  دزپارت ۱۰.۱، آبادان ۸.۸، میلیمتر ثبت شد.

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه بارشی، رگبار، رعد و برق و آبگرفتگی معابر در برخی نقاط استان، تا از چهارشنبه گذشته سه‌شنبه هفته جاری  هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.

سامانه بارشی موثر در ۲ هفته گذشته  نیز بیشتر نقاط خوزستان را فرا گرفت و بیشترین میزان بارش در ایستگاه باران سنجی پل تنگ (مرز خوزستان و لرستان) با ۲۱۰.۵ میلیمتر ثبت شد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=7150

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.