تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
2
جانشین فرمانده ناجا مطرح کرد:

عمده قاچاق سلاح از مرزهای غربی است/مقابله جدی با قاچاق کالا

  • کد خبر : 10547
  • 09 اردیبهشت 1401 - 1:32
عمده قاچاق سلاح از مرزهای غربی است/مقابله جدی با قاچاق کالا
امید جنوب - جانشین فرمانده کل انتظامی کشور بر مقابله جدی با قاچاق کالا تاکید کرد و گفت: سال گذشته در راستای رونق تولید و اشتغال‌زایی، افزایش ریالی چشمگیری در کشف کالاهای قاچاق داشتیم که عمدتاً کالاهای خانگی بودند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از پایگاه پلیس، سردار «قاسم رضایی» در حاشیه بازدید از پایگاه دریابانی ماهشهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اینجا خوزستان است؛ هر موقعی که نامش به میان می‌آید، ناخودآگاه انسان را به یاد رزمندگان، ایثارگران و مردم فهیم و مقاوم کربلای ایران می‌اندازد. باعث خوشحالی است که در ماه مبارک رمضان توفیق حاصل شد که در این استان شهیدپرور که دژ محکم و سرمایه ایران اسلامی است، حضور یابم.

وی افزود: در خوزستان اقدامات شایسته‌ای از رده‌های مختلف کشور از جمله در حوزه انتظامی و دریابانی و مرزبانی مشاهده می‌کنیم که در راستای جلوگیری از خروج کالاهای اساسی و مقابله جدی با ورود کالاهایی که مخل تولید هستند، انجام گرفته است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه در شعار سال گذشته و امسال، بحث تولید و اشتغال‌زایی مطرح بوده و یکی از وظایف جدی مجموعه انتظامی در رده‌های مختلف مقابله با قاچاق است، گفت: سال گذشته در راستای رونق تولید و اشتغال‌زایی، افزایش ریالی چشمگیری در کشف کالاهای قاچاق داشتیم که عمدتاً کالاهای خانگی بودند.

وی با بیان اینکه مقابله با قاچاق سلاح و مهمات، موضوعی است که به‌طورجد در دستور کار همه استان‌های مرزی به ویژه استان خوزستان است، افزود: استان خوزستان در این حوزه موفق عمل کرده و تعداد زیادی سلاح و مهمات توسط یگان‌های انتظامی و مرزبانی کشف شده است.

سردار رضایی گفت: تنها امسال در کشور بیش از چهار هزار و ۵۰۰ قبضه سلاح جمع‌آوری شده که نشان از اقدام انقلابی در این موضوع است. البته عمده قاچاق سلاح از مرزهای غربی و بعضی از آن‌ها تولید یکی از کشورهای همسایه بوده که به آنان نیز تذکر داده شده است.

وی با اشاره به وجود سلاح در استان خوزستان که موجب ناامنی است، افزود: استفاده، حمل، نگهداری و فروش سلاح غیرمجاز جرم است و اگر در مراسمی همانند عزا و عروسی استفاده شود، مطابق قانون با خاطیان برخورد خواهد شد. باید مدنظر باشد که این عمل رسم و فرهنگ نیست؛ بلکه بدعت و یک نوع جرم است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور اظهار کرد: در موضوع سلاح و مهمات، همه دستگاه‌های ذی‌ربط باید اقدام کنند. البته هماهنگی بسیار خوبی بین فرماندهی انتظامی با دستگاه‌های قضائی و فرهنگی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه از جدی‌ترین وظایف ما رفع دغدغه‌های مردم و یکی از خواسته‌های آن‌ها مقابله با سرقت است، گفت: انتظار ما این است که هزینه جرم متناسب با جرم بوده و بازدارندگی لازم را داشته باشد.

سردار رضایی از دیگر مطالبات مردم و مأموران پر تلاش فرماندهی انتظامی برخورد قاطع با کسانی دانست که به پلیس تعدی می‌کنند و افزود: در شهرستان ماهشهر به مأمور پلیس تعدی شد و به شهادت رسید؛ انتظار جدی مجموعه فرماندهی انتظامی و ملت بزرگ ایران و خانواده محترم شهید، تسریع در صدور حکم و قصاص در محل است که حق ما، خانواده شهید و ملت بزرگ است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=10547

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.