تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
5

عامل تصرف بخشی از ساحل رودخانه بهمنشیر آبادان شناسایی شد

  • کد خبر : 6304
  • 23 آذر 1400 - 10:36
عامل تصرف بخشی از ساحل رودخانه بهمنشیر آبادان شناسایی شد
امیدجنوب _ روابط عمومی امور آب منطقه جنوب اعلام کرد :فرد متخلفی که به قصد تصرف اقدام به خاکریزی در ضلع غربی جزیره شادمانی در ساحل رودخانه بهمنشیر آبادان کرده بود شناسایی شد

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، به نقل از روابط عمومی امور آب منطقه جنوب ،در پی انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر اقدام به خاکریزی فردی در بخشی از ساحل رودخانه بهمنشیر به قصد تصرف با پیگیری انجام شده حکم قضایی در این خصوص صادر شد.

بنا به اعلام این روابط عمومی ، با انجام گشت‌ نامحسوس توسط اداره مهندسی رودخانه فرد خاطی به نام ( ع – ر ) شناسایی شد.

بر اساس این گزارش در نشستی که با حضور شهردار منطقه ۲ آبادان، رئیس اداره مهندسی رودخانه و فرد متخلف برگزار شد مقرر گردید در هفته آینده و با نظارت صورت گرفته ، فرد متخلف نسبت به خاکبرداری و بازگردادن محدوده ساحل رودخانه بهمنشیر به وضع سابق اقدام نماید.

یوسف پای گذار سرپرست معاونت عمرانی فرمانداری آبادان روز گذشته ضمن هشدار نسبت به پدیده رودخانه خواری در این شهرستان و تجاوز به حریم رودخانه بهمنشیر گفت: با متجاوزان به حریم رودخانه بهمنشیر برخورد قانونی می شود.

رودخانه بهمنشیر در جنوب غربی ایران و در استان خوزستان واقع شده که مهمترین منبع تامین آب شرب و کشاورزی منطقه خرمشهر و آبادان می باشد.

این رودخانه از انشعاب های رودخانه کارون بوده که رونق نسبی کشاورزی در حاشیه آن وجود دارد. استفاده زراعی از آب این رودخانه برای زمینهای کشاورزی بیانگر اهمیت آن در بهبود بخشیدن به وضعیت اقتصادی منطقه است.

تجاوز به حریم رودخانه‌ بهمنشیر آبادان “رودخانه خواری” پدیده جدیدی است که علاوه بر تخریب محیط زیست ، آسیب جدی به اکوسیستم منطقه را به دنبال دارد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=6304

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.