تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
4
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری خوزستان:

طرح مبارزه بیولوژیک با آفات جنگل های زاگرس در ۱۲ منطقه خوزستان در حال اجرا است

  • کد خبر : 10490
  • 07 اردیبهشت 1401 - 10:45
طرح مبارزه بیولوژیک با آفات جنگل های زاگرس در ۱۲ منطقه خوزستان در حال اجرا است
امید جنوب - مدیرکل منابع طبیعی خوزستان با اشاره به اجرای طرح مبارزه بیولوژیک با آفات جنگل های زاگرس در ۱۲ منطقه این استان گفت:مبارزه بیولوژیک علیه بیماری و آفت در سطحی گسترده در جنگل های حوزه زاگرس خوزستان نوید بخش آینده ای روشن در عرصه های منابع طبیعی و جنگل های زاگرس در این استان است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایرنا محمد تقی سجادی اظهار کرد : استان خوزستان دارای قریب یک میلیون هکتار جنگل زاگرسی است که خشکسالی های اخیر باعث شد بخش زیادی از این جنگل ها دچار بیماری و آفت شوند .

وی افزود : نشست های متعددی برای مبارزه با آفت ها و بیماری های جنگل های زاگرس برگزار شد و سال گذشته ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تنش آبی وخشکسالی در این زمینه به منابع طبیعی اختصاص یافت .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان ادامه داد : بعد از مطالعات لازم ، شناسایی کانون ها و برنامه زمان بندی این عملیات در شهرستان های ایذه ، اندیکا و دزفول انجام و در دیگر شهرستان ها نیز درحال انجام است.

وی گفت :این موضوع از چند بعد از جمله تشکیل تیم های شناسایی کانون ها ی آلوده ، تامین محلول مورد نیاز با پایه بیولوژی با هدف جلوگیری از آلودگی محیط زیست و مستند سازی برای فرهنگ سازی جوامع محلی و دیگر مردم بررسی و اجرایی شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت :از اواخر اسفند ماه سال گذشته برنامه مقابله با آفت و بیماری این جنگل ها آغاز شده و در برخی شهرستان ها پایان یافته و در برخی دیگر از شهرستان های استان در حال اجرا است که نهایتا تا نیمه دوم اردیبهشت به پایان خواهد رسید.

وی گفت : این طرح به نوعی برای نخستین بار در استان خوزستان و در جنگل های طبیعی به این وسعت اجرا می شود و تضمین کننده سلامت ریه های تنفسی و کانون های اصلی تولید اکسیژن و جذب گرد و غبار در استان و دیگر مناطق کشور است .

استان خوزستان سومین استان زاگرسی کشور است و نزدیک ترین فاصله جنگل های زاگرسی کشور با کانون های گرد و غبار در زاگرس میانه شامل شرق ، شمال شرق و شمال خوزستان است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=10490

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.