تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
7

طرح تفکیک زباله از مبدا در اهواز آغاز شد

  • کد خبر : 8789
  • 03 اسفند 1400 - 20:18
طرح تفکیک زباله از مبدا در اهواز آغاز شد
امید جنوب _ معاون فنی و پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: طرح تفکیک پسماند از مبدا در سطح منطقه هشت شهرداری اهواز آغاز شده است و به‌زودی در سایر مناطق نیز اجرا می‌شود.

سجاد سعادت در گفت‌وگو با خبرنگار امید جنوب ، اظهار کرد: طرح تفکیک از مبدا پسماند در دو قالب کلی اجرا می‌شود، در قالب نخست سازمان مدیریت پسماند با توجه به اطلاع‌رسانی‌های انجام شده در سطح منطقه هشت طرح را از امروز به صورت پایلوت آغاز کرده است.

وی افزود: برای این کار علاوه بر تماس تلفنی و سامانه ۱۳۷، یک نرم‌افزار طراحی شده است که شهروندان با استفاده از آن نوع اقلام، میزان و زمان تحویل آنها را اعلام می‌کنند، سپس سفیران سازمان مدیریت پسماند در زمان مقرر و با هماهنگی قبلی به درب منزل مراجعه و اقلام تفکیکی آنها را دریافت می‌کنند که با توجه به قیمت تعیین شده، مبالغ آنها به شهروند پرداخت خواهد شد.

معاون فنی و پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز اضافه کرد: در قالب دوم برای توسعه طرح تفکیک از مبدا، پیش‌نویس یک طرح برای ارسال به شورای اسلامی شهر در حال تهیه است که در این روش با دعوت از شرکت‌های استارتاپی به صورت همزمان به وسیله یک یا چند اپلیکیشن تحت نظارت سازمان و به صورت رقابتی پوشش طرح در کل سطح شهر به انجام برسد، امیدواریم با اجرای این طرح خدمات مناسبی را به شهروندان ارائه دهیم.

وی ادامه داد: در نخستین روز اجرای این طرح بیش از ۲۰ درخواست داشته‌ایم که با هماهنگی‌های انجام شده، طبق برنامه‌ریزی قبلی، پسماندهای تفکیک شده شهروندان دریافت می‌شود.

سعادت تصریح کرد: اصولاً طرح‌های تفکیک از مبدا طرح‌های درآمدزایی هستند، اما از آنجایی که در مراحل آغازین اجرای طرح قرار داریم، برای معرفی، تشویق و فرهنگ‌سازی هزینه‌ها بیشتر به سمت سازمان هدایت شده است و طرح‌های تشویقی را برای شهروندان در نظر گرفته‌ایم تا جلب حداکثری مشارکت شهروندان اهوازی را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: هزینه اجرای این پروژه تا پایان سال جاری حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است که برای اجرای این طرح در بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان مدیریت پسماند، یک میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و شامل هزینه‌های آموزش، فرهنگ‌سازی، تبلیغات، نیروی انسانی، ماشین‌آلات و خرید اقلام تشویقی است.

معاون فنی و پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: تیم جمع‌آوری و خریداری پسماند در دو شیفت صبح و عصر در تمام ایام هفته نسبت به خرید پسماندهای خشک و قابل بازیافت فعالیت خواهد کرد و با توجه به میزان درخواست شهروندان، قابلیت توسعه و افزایش تیم‌های جمع‌آوری نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد شده است که بر اساس آن مقرر شد تعداد ۵۰ کانکس بازیافت و تفکیک در سطح شهر جانمایی شود و از طریق آنها پسماندهای بازیافتی شهروندان دریافت شود، در حال حاضر تعداد شش ایستگاه بازیافت آماده راه‌اندازی و آغاز فعالیت است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8789

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.