تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
6
مدیر عامل آبفای کشور :

طرح آبرسانی به مسجدسلیمان سال آینده به بهره برداری می رسد

  • کد خبر : 10948
  • 29 اردیبهشت 1401 - 23:24
طرح آبرسانی به مسجدسلیمان سال آینده به بهره برداری می رسد
امید جنوب - مدیر عامل آب و فاضلاب کشور گفت: با بهره برداری از طرح ابرسانی به مسجد سلیمان مشکل آبرسانی به این شهرستان تا یک سال آینده برطرف خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایرنا، اتابک جعفری پنجشنبه در جریان سفر خود به خوزستان در نشست با اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در شهرستان مسجد سلیمان بیان کرد:  متاسفانه شهرستان مسجد سلیمان از یک عقب افتادگی رنج می برد و نباید انتظار داشت که در کوتاه مدت مشکلات آب و فاضلاب  در این شهرستان برطرف شود.

وی گفت: یک تیم قوی در بخش آبفای  استان فعال است و آبفای کشور نیز به شرکت آبفای خوزستان برای اجرای طرح های آبرسانی کمک خواهد کرد.

جعفری اظهار داشت: سرانه مصرف آب در این شهرستان به ازای هر نفر ۷۰۰ مترمکعب است که از میانگین کشوری بسیار بالاتر است با این وجود تلاش داریم تا مردم این منطقه از آب شرب به طور ۲۴ ساعته بهره مند شوند.

مدیر عامل آبفای کشور اظهار داشت: در بخش روستایی  کشور کار های بزرگی در حال انجام است و تمام روستاهایی که آب بهداشتی ندارند مشخص شده اند ،نباید روستاهایی داشته باشیم که آب شرب نداشته باشند.

در ادامه این نشست مدیر عامل آب و فاضلاب خوزستان اظهار داشت: آب و فاضلاب به عنوان زیر ساخت استان با توجه به شرایط آب و هوای منطقه بسیار اهمیت دارد، پروژه توسعه و بهبود فاضلاب در مسجد سلیمان تازه شروع شده و ۱۷هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه اعتبار نیاز است و ۵۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب باید در این شهرستان اجرا شود.

محمدرضا کرمی نژاد بیان کرد: از این میزان اعتبار هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در مصوبات سفر رییس جمهور به استان تصویب شد که مراحل نهایی پرداخت آن در حال انجام است.

وی افزود: سرانه مصرف آب در این منطقه بالا است ، با اجرای پروژه آبرسانی در این منطقه  ۷۰ درصد جمعیت این شهرستان از آب شرب دایم بهره مند می شوند .

کرمی نزاد با اشاره به اینکه  یکهزار و ۱۰۰ روستا در خوزستان طی یکسال گذشته آبرسانی شدند ادامه داد: دولت سیزدهم عزم خود را برای حل مشکلات آب و فاضلاب استان جزم کرده است.

مدیر عامل آبفای خوزستان بیان کرد: علاوه بر مسجد سلیمان بحث آبرسانی به شهرستان اندیکا مطرح است که از مناطق مشکل دار استان است، از مجموع سهم خوزستان برای آبرسانی از ۱۸۹ روستا ۲۸ روستا مربوط به اندیکا و مسجد سلیمان است.

 مدیر عامل آبفای کشور برای بازدید از پروژه های آبرسانی در شهرستان مسجد سلیمان، لالی و اندیکا به خوزستان سفر کرد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=10948

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.