تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
3
معاون وزیر نفت ومدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد:

ضرورت بر بومی سازی و تولید محصولات نهایی در پالایشگاه و پتروشیمی ها

  • کد خبر : 12685
  • 02 مرداد 1401 - 10:03
ضرورت بر بومی سازی و تولید محصولات نهایی در پالایشگاه و پتروشیمی ها
امید جنوب - معاون وزیر نفت ومدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: باید صنایع پالایش و پتروشیمی ایران با بومی سازی و استفاده از ظرفیت های موجود به سوی تولید محصولات نهایی گام بردارند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همزمان با بیست‌و نهمین سفر استانی دولت به استان مرکزی از شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) و نیز مجتمع پتروشیمی شازند بازدید کرد.

وی در بازدید از شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند اظهارکرد: دولت سیزدهم به دنبال جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش در صنعت نفت است و باید این زنجیره از صنایع پالایشی آغاز و تا صنایع پایین دستی پتروشیمی پیوسته و ادامه داشته باشد.

مجتمع پتروشیمی شازند نماد بارز تکمیل زنجیره ارزش

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین در جریان بازدید از مجتمع پتروشیمی شازند به متنوع تولید محصولات این مجتمع پتروشیمی در راستای تکمیل زنجیره ارزش اشاره کرد و گفت: پتروشیمی شازند اراک با کوله باری از تجربه و سابقه فعالیت، الگوی مناسبی از نماد تکمیل زنجیره ارزش در صنعت است.

وی افزود: اکنون پتروشیمی شازند تعمیرات اساسی خود را با استفاده از توان داخلی انجام می دهد و خوشبختانه نسل جدید با بهره گیری از تجربه نسل قدیمی و با بالا بردن و استاندارد سازی دانش خود موفق شده اند با استفاده از فناوری های روز دنیا، کمترین وابستگی به خارج از کشور را داشته باشند.

شاهمیرزایی با تاکید بر ضرورت بومی سازی دانش فنی و کاتالیست های مورد نیاز صنعت پتروشیمی، تصریح کرد: گفت: تا پایان دولت سیزدهم با استفاده از توان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت های دانش بنیان تمام کاتالیست های مورد نیاز این صنعت بومی سازی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=12685

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.