تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
6
رییس حفاظت اطلاعات قوه قضاییه:

صیانت از حقوق مردم اقتدار دستگاه قضایی است

  • کد خبر : 11021
  • 01 خرداد 1401 - 1:17
صیانت از حقوق مردم اقتدار دستگاه قضایی است
امید جنوب - رییس حفاظت اطلاعات قوه قضاییه گفت: مهمترین اقتدار دستگاه قضایی، پرچمداری در صیانت از حقوق ملت به‌ عنوان سرمایه‌ اصلی نظام جمهوری اسلامی بوده و در این مسیر باید تمام توان خود را به کار گیریم.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان حجت الاسلام والمسلمین علی عبداللهی در آیین تکریم و معارفه رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری خوزستان افزود:دستگاه قضایی در همه زمینه‌ها پناهگاه ملت ایران است.

وی بیان کرد: لازمه صیانت از این سرمایه عظیم انسانی این است که ابتدا خود از خطرات و آلودگی‌ها مصون باشیم و این امر جز با توکل به خدا و خودسازی محقق نمی‌شود.

حجت الاسلام عبداللهی با بیان اینکه قلم قاضی، شرع و قانون است گفت: قوه قضاییه، مسوولیت دفاع از حقوق شهروندی و آزادی‌های مشروع را برعهده دارد و اگر این مساله به خطر افتد مسوولیت آن به عهده ما است.

وی افزود: مردم در قبال خواسته‌های مشروع خود از دستگاه قضایی انتظار دارند و نباید مراجعه کننده‌ای احساس کند که برخورد دستگاه قضایی با او خلاف واقع و متفاوت از طرف دعوای وی است.

رییس حفاظت اطلاعات قوع قضاییه بیان کرد:مبنای شکل‌گیری و وظیفه حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه صیانت از نیروی انسانی است و لازمه این صیانت، توجه به پیشگیری به جای برخورد و رویکرد قهرآمیز تا حد ممکن است.

رییس کل دادگستری خوزستان نیز در این آیین گفت: رکن اصلی و اولیه برای رسیدن به معنویت و سلامت، نظارت است و این نظارت باید از خود فرد شروع شود.

علی دهقانی بیان کرد: شرط اصلی سلامت در نظام اداری، برگزیدن الگوی رفتاری مناسب، فراهم کردن تمهیدات لازم برای رسیدن به معارف الهی و توام کردن اعمال و رفتار خود با معرفت و معنویت است.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی وظایف سنگینی در بُعد رسیدگی عادلانه و منصفانه و حفظ حقوق عامه با نظارت بر سایر دستگاه‌ها به عهده دارد که برای تحقق آن، باید نظارت بر درون و بیرون دستگاه استمرار داشته باشد.

دهقانی گفت: وظیفه حفاظت و اطلاعات در قوه قضاییه، علاوه بر برخورد با فساد، حفاظت از منابع انسانی است که تحقق این امر، موجب افزایش رضایت عمومی از دستگاه قضایی می‌شود.

وی بیان کرد: همه افرادی که در کنار قاضی در فرآیند دادرسی ایفای نقش می‌کنند اعم از کارمندان، وکلا، کارشناسان و … نیز افرادی که با مبادرت به کارچاق‌کنی می‌کنند تلاش دارند مسیر صحیح رسیدگی را به بیراهه ببرند، همگی نیاز به نظارت دارند تا پیشگیری، صیانت و برخورد به درستی حاصل شود.

در این آیین با قدردانی از صادق جعفری چگنی رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری خوزستان تجلیل، و حسن مرادی به عنوان رییس جدید این حفاظت معرفی شد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=11021

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.