تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
5
استاندار خوزستان :

شوراهای اسلامی در راستای عمران و توسعه شهر و روستا بیشتر تلاش کنند

  • کد خبر : 10484
  • 07 اردیبهشت 1401 - 10:36
شوراهای اسلامی در راستای عمران و توسعه شهر و روستا بیشتر تلاش کنند
امید جنوب - استاندار خوزستان از شوراهای اسلامی خواست در راستای عمران ، آبادانی و توسعه شهرها و روستاها برنامه ریزی کرده و در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

به گزارش پایگاه خبری امید به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان صادق خلیلیان در نشست شورای اسلامی استان با حضور نمایندگان شورای‌های اسلامی ۲۹ شهرستان اظهار داشت:در قانون اساسی پیش‌بینی شده تا اداره امور شهر و روستا برعهده مردم باشد به همین دلیل شوراهای شهر و روستا تشکیل شد.

وی افزود:بحث شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی ذکر شده است و این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

خلیلیان با اشاره به شکل‌گیری شورای روستا پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: شورای شهر از نیمه دوم دهه ۷۰ شکل گرفت و به واسطه آن شهرداران انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه براساس قانون اساسی مردم باید اداره امور شهر را برعهده بگیرند اظهار داشت: آنچه که در شهرها از نظر توسعه، عمران و مبلمان شهری باید محقق شود، می بایست از سوی مدیران انتخاب شده از سوی مردم باشد.

استاندار خوزستان در پایان گفت: شورای عالی استان‌ها برای هماهنگی اداره امور شهرها و روستا تشکیل شده لذا رای گیری‌ در این شورا باید با حضور عالی‌ترین مقام استان صورت گیرد و هیات رئیسه شورای استان‌ها نیز به انتخاب منتخبان مردم تعیین شود.

در این نشست انتخابات هیات رئیسه دائم مستند به ماده ۸ آیین نامه داخلی شورای اسلامی استان خوزستان با انتخاب رئیس، نائب رئیس، منشی اول، منشی دوم و یک نفر به عنوان سخنگو از بین اعضای شورا برای مدت یک سال و سه نماینده شورای استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها برای دوره چهار ساله نیز برگزار شد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=10484

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.