تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
16

شهردار اهواز در حاشیه مانور مقابله با آب های سطحی؛ راه اساسی مشکل آبگرفتگی اهواز اجرای طرح جامع و اختصاص اعتبارات ملی برای آن است

  • کد خبر : 4894
  • 12 آبان 1400 - 9:23
شهردار اهواز در حاشیه مانور مقابله با آب های سطحی؛ راه اساسی مشکل آبگرفتگی اهواز اجرای طرح جامع و اختصاص اعتبارات ملی برای آن است
امید جنوب - شهردار اهواز گفت: اجرای پروژه های طرح جامع شبکه فاضلاب و آب های سطحی هزینه های سرسام آوری دارد، اما مردم این انتظار را دارند با اختصاص اعتبارات ملی و کمک دولت این مشکل اساسی که گریبان گیر شهر شده، حل شود.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، به نقل از پرتال اطلاع رسانی شهرداری اهواز، صبح روز سه شنبه ۱۱ آبان ماه مانور بزرگ دفع آب های سطحی با حضور شهردار اهواز، معاون خدمات شهری، مدیران مناطق، مسئولان شهرداری، نیروهای حوزه معاونت خدمات شهری مناطق هشتگانه شامل نیروهای فضای سبز، رفت و روب، پسماند و همچنین دستگاه ها، ادوات، ماشین آلات از قبیل انواع مکنده، تانکر، انواع پمپ اس پی، جرثقیل، بیل مکانیکی، مکش، تجهیزات دستی و خوروهای امداد رسان برگزار شد.

رضا امینی شهردار اهواز در حاشیه این مانور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهر اهواز سال ها است از آب گرفتگی و پس زدگی فاضلاب رنج می برد و هرساله نیروهای شهرداری با بسیج امکانات سعی بر کاهش آب گرفتگی در ایام بارندگی دارد.

وی افزود: با همکاری شرکت آب و فاضلاب تا کنون تمرکز بر نقاطی که بیشترین آب گرفتگی را داشته اند معطوف تر بوده تا معضل آب های سطحی و پس زدگی فاضلاب در ایام بارندگی در این نقاط بحرانی به کمترین میزان خود رسیده و شیرینی نزول رحمت الهی به کام مردم تلخ نشود.

شهردار اهواز بیان کرد: طرح جامع شبکه فاصلاب و آب های سطحی توسط دولت در درست بررسی و رسیدگی است که به واسطه آن اعتباراتی ملی برای حل این مشکلات اختصاص می یابد.

امینی اضافه کرد: اجرای پروژه های طرح جامع شبکه فاضلاب و دفع آب های سطحی هزینه های سرسام آوری دارد اما مردم این انتظار را دارند که با کمک دولت این مشکل اساسی که گریبان گیر شهر شده، حل شود.

وی ضمن اشاره به مشترک بودن شبکه فاضلاب و دفع آب های سطحی و محدودیت این شبکه ها، تصریح کرد: برای حل این مشکل در نقاط بحرانی، آبفا و شهرداری طرح های ضربتی در قالب طرح های علاج بخشی را تعریف کردند، اما حل نهایی مشکل در اجرای طرح جامعه است.

شهردار اهواز به فرسودگی شبکه فاضلاب در بیشتر نقاط شهر اشاره کرد و گفت: مشکل فاضلاب به قدری جدی است که در روزهای غیر بارانی نیز با پس زدگی فاضلاب و ریزش‌ شبکه ها مواجه هستیم که این مشکل تنها با طرح جامع فاضلاب و آب های سطحی قابل حل است.

وی به آمادگی شهرداری و بسیج امکانات برای بارندگی های احتمالی اشاره کرد و گفت: با برگزاری این مانور و تمرین برای آمادگی، امیدواریم کمترین مشکل را در زمان بارندگی داشته باشیم و ایام بارندگی را با دغدغه کمتری پشت سر بگذاریم.

مانور دفع آبهای سطحی با هدف آمادگی، هماهنگی و انسجام بیش از پیش و هرچه بیشتر حوزه های خدماتی مناطق هشتگانه و سازمان های زیر مجموعه آن در شهرداری اهواز، قبل از شروع بارندگی برگزار شد در حاشیه رودخانه کارون برگزار شد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=4894

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.