تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
4
با هدف حمایت از تحقیقات علمی، آموزشی و پژوهشی

شرکت ملی حفاری ایران و دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان تفاهمنامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی امضاء کردند

  • کد خبر : 7215
  • 13 دی 1400 - 9:49
شرکت ملی حفاری ایران و دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان تفاهمنامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی امضاء کردند
امید جنوب _ شرکت ملی حفاری ایران و دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در راستای همکاری های آموزشی و حمایت از تحقیقات علمی، پژوهشی، نوآوری و تولید دانش فنی تفاهمنامه امضاء کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران این تفاهمنامه در نشستی با حضور تعدادی از مدیران، رئیس و کارشناسان اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی، پژوهش و فناوری شرکت و چند تن از روسا و مسئولان دانشگاه آزاد به امضاء دکتر حمید رضا گلپایگانی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و دکتر علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان استان خوزستان رسید.

در این نشست مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ابتدا سالگرد شهادت سردار دل ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش را تسلیت گفت و افزود: اگر سردار سلیمانی در میان ما نیست اما آرمان هایش حضور میدانی دارد.

وی اظهار کرد: صنعت حفاری یکی از تخصصی ترین صنایع است که همه علوم در آن کاربرد دارد و در همین ارتباط تعامل و همکاری با دانشگاه ها و تلفیق علم و تجربه می تواند به توسعه، پیشرفت و تعالی این صنعت مادر تخصصی کمک نماید.

گلپایگانی با بیان اینکه مباحث آموزش، تحقیق و پژوهش و صدور خدمات فنی و مهندسی در سطح منطقه در سرفصل برنامه های شرکت قرار دارد، اظهار کرد: در زمان حاضر همکاری های مشترک و مستمر، هم افزایی، استفاده از توانمندی های یکدیگر در جهت ارتقاء سطح علمی و دانش فنی شرکت می تواند بسیاری از چالش ها و مشکلات را برطرف کند.

همچنین دکتر افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گزارشی از فعالیت های علمی و پژوهشی این دانشگاه ارائه داد و گفت: رویکرد اصلی دانشگاه شناسایی چالش ها و حل مسائل با استفاده از اساتید مجرب و کارشناسان و متخصصان در صنعت است.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه توان بالقوه ای وجود دارد که در ارتباط با صنعت می تواند بالفعل شود و به حل مشکلات صنایع کمک کند، افزود:این دانشگاه در سال های گذشته همکاری های ارزشمندی در بخش های پژوهشی و ساخت قطعات با شرکت ملی حفاری ایران داشته است که انتظار می رود این همکاری ها توسعه یابد.

در این نشست اعلام شد: این تفاهمنامه در سه بخش شامل موضوعات آموزشی، پژوهشی و فناوری تنظیم گردیده که اجرای پروژه های تحقیقاتی – کاربردی مورد نیاز تا مرحله تبیین دانش فنی، بررسی میزان نیاز به فناوری ‌های نوین و برنامه ‌ریزی جهت نیل به موارد اولویت دار، انجام امور مطالعاتی، بازدیدهای علمی و استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی طرفین از جمله موارد مربوط به بخش نخست است.

همچنین به اشتراک گذاری منابع علمی و آموزشی طرفین، استفاده از امکانات، تجهیزات و فضای آموزشی در برگزاری دوره ها و همایش های مشترک، تجاری ‌سازی قابلیت‌های آموزشی و پژوهشی از محورهای مورد اهتمام در مبحث موضوعات آموزشی می باشد.

در بخش موضوعات پژوهشی، استقرار مرکز تحقیقات ملی حفاری در دانشگاه آزاد واحد اهواز ، هدایت و حمایت از پایان نامه های تحصیلی، به کارگیری اساتید دانشگاه، بررسی و ارزیابی طرح‌ها و استفاده از ظرفیت‌های علمی و کارشناسی به عنوان محور همکاری لحاظ گردیده است.

بومی سازی و انتقال فناوری‌های نوین، در اختیار گذاردن تجهیزات آزمایشگاهی، انجام امور مطالعاتی، بهره گیری بهینه از پتانسیل‌ های دانشگاه و نیز ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز شرکت در این تفاهمنامه همکاری که مدت اجرای آن سه سال است، به شمار می آید.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=7215

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.