تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
7

سفر دریایی بین خرمشهر و کویت از سر گرفته شد

  • کد خبر : 9893
  • 20 فروردین 1401 - 11:30
سفر دریایی بین خرمشهر و کویت از سر گرفته شد
امید جنوب- مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اعلام از سرگیری سفر دریایی بین بندر خرمشهر و کشور کویت گفت: در حال حاضر به صورت هفتگی ۲ سفر دریایی بین خرمشهر و کویت انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایرنا، نوراله اسعدی روز شنبه اظهار داشت: فعالیت خط مسافری دریایی بندر خرمشهر به کویت پیش از شیوع ویروس کرونا به صورت مستمر و هفتگی  انجام می‌شد.
وی اظهار داشت: براساس توافق و برنامه‌ریزی‌ انجام شده بین بندرخرمشهر و کویت این سفر دریایی به وسیله کشتی مسافری برلیان به صورت منظم و هفتگی در ‌روزهای شنبه و چهارشنبه به سمت کویت و روزهای یکشنبه و پنجشنبه به سمت بندر خرمشهر انجام می شود.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه افزود: لازمه سفر انجام واکسیناسیون کامل و همراه داشتن پاسخ  منفی تست PCR با اعتبار ۷۲ ساعت است و  مسافران باید در طول سفر تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
پایانه مسافری دریایی خلیج‌فارس در خرمشهر به عنوان یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین پایانه‌های دریایی کشور و منطقه با مساحت ۶ هزار مترمربع دارای ۲ پست اسکله و ظرفیت جابجایی روزانه یک هزار و ۲۰۰ نفر است.

خط مسافری دریایی بندر خرمشهر – کویت مرداد ماه سال گذشته برقرار شد اما با اوجگیری مجدد کرونا متوقف گردید.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

این بندر با موقعیت استراتژیک خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9893

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.