تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
5
عضو شورای شهر اهواز :

ساختمان‌های ناایمن هزینه‌های زیادی را به شهر تحمیل می‌کند

  • کد خبر : 11740
  • 30 خرداد 1401 - 13:35
ساختمان‌های ناایمن هزینه‌های زیادی را به شهر تحمیل می‌کند
عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: ساختمان‌های ناایمن سبب ایجاد گره‌های ترافیکی و تحمیل هزینه‌های زیاد به شهر شده‌ است، لذا باید در راستای رفع این مشکل گام برداریم.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایمنا، حمید دغاغله در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: رودخانه کارون در مالکیت سازمان آب و برق قرار دارد و شهرداری امکان احداث پروژه عمرانی در این منطقه ندارد، به طور مثال پارک احداث شده در ساحل کارون تخریب شد، نباید مطالبه حقابه کارون و باز زنده‌سازی آن فراموش شود، بلکه باید در تلاش برای رسیدن به آن باشیم، در اهواز از ۲۳ نقطه فاضلاب وارد کارون می‌شود فاضلاب ورودی سایر شهرها را نیز باید به آن اضافه کرد، این موضوع امری ناخوشایند است.

وی افزود: ساختمان‌های ناایمن در اهواز به چند دسته تقسیم می‌شوند، دسته‌ای به علت ساخت نامناسب، بعضی به علت نداشتن پروانه ساخت، دسته دیگری به علت اینکه تحت نظارت سازمان نظام مهندسی و شهرداری ساخت نشده و در نهایت ساختمان‌هایی که سایر دستگاه‌های دولتی بدون نظارت شهرداری احداث می‌کنند، ناایمن در نظر گرفته می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: برخی دیگر از ساختمان‌های ناایمن به علت ناکارآمدی قوانین مدیریت شهری ساخته شده است، بدین صورت که ابتدا پروانه ساختمان مسکونی در یافت می‌کنند، اما در زمان استفاده از آن برای کاربری‌های تجاری و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، چنین ساختمان‌های ناایمنی در اهواز سبب ایجاد گره‌های ترافیکی و هزینه‌های بسیار زیاد برای شهر شده است.

وی تاکید کرد: در حوزه عمران و شهرسازی به ویژه ورودی‌های شهر برای شهرداری طرح‌های زیادی وجود دارد، اما این ورودی‌ها و جاهای که امکان انجام کار برای شهروندان وجود دارد، توسط نهادهای غیرمرتبط جداسازی شده است.

دغاغله تصریح کرد: شهرداری اهواز در خصوص انجام نوارهای حفاری برای فاضلاب به میزان زیاد در برخی از مناطق مقاومت کرده است تا حفاری‌های پیشین ترمیم شود، اما از آنجایی که باید تا پیش از فصل بارش بسیاری از نقاط پس‌زننده فاضلاب ترمیم شود، برای آسایش شهروندان و جلوگیری از تجمع فاضلاب در معابر مجبور به صدور مجوز حفاری هستیم.

وی در خصوص پروژه‌های عمرانی و ناتمام شهر اهواز، ادامه داد: نزدیک به دو هزار پروژه تعریف شده در اهواز وجود دارد، این پروژه‌ها به سه دسته بزرگ مانند تقاطع‌های غیرهم‌سطح، احداث بزرگراه‌ها، متوسط مانند آسفالت معابر فرعی و پروژه‌های کوچک مانند احداث پارک‌های محلی تقسیم می‌شود، با وجود این تعداد پروژه و هزینه دو هزارمیلیاردی تکمیل آنها برنامه‌ای برای تعریف پروژه جدید نداشته‌ایم و تکمیل پروژه‌های ناتمام را در اولویت قرار داده‌ایم.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز اضافه کرد: در مجموع برای تکمیل دو پروژه تقاطع‌های غیرهم‌سطح شهید کجباف و قربانی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم، با این وجود پروژه جدیدی تعریف نکرده‌ایم تا اولویت‌ها و نیازمندی‌های مردم به ویژه مناطق محروم مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: اینکه گفته می‌شود پروژه‌های کوچک در شأن اهواز نیست، مورد قبول نیست چرا که چنین پروژه‌هایی مانند پارک‌های محله‌ای مطالبه مردمی است، هرچند پروژه‌های مانند بزرگراه شهید کیهانی، احداث آتش‌نشانی ملاشیه، تأمین تجهیزات آتش‌نشانی‌ها پروژه‌های بزرگی بوده‌است، لازم است بدانیم کمترین هزینه پروژه‌های افتتاح شده در طرح هر هفته چند افتتاح حدود ۱۵ میلیارد تومان است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=11740

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.