تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
11
مدیرعامل شرکت:

زنجیره تولید محصولات فولاد اکسین خوزستان تکمیل می‌شود

  • کد خبر : 3055
  • 25 شهریور 1400 - 12:51
زنجیره تولید محصولات فولاد اکسین خوزستان تکمیل می‌شود
امید جنوب - مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: برنامه ما برای سال جاری ۷۰ هزار تن صادرات است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، امین آسیابان در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص محصولات تولیدی شرکت فولاد اکسین خوزستان اظهار کرد: رسالت اصلی احداث شرکت فولاد اکسین خوزستان، رفع نیاز صنایع استراتژیک کشور از جمله صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بوده است. از محصولات تولیدی این شرکت، در ساخت لوله های نفت و گاز در سراسر کشور، مخازن ذخیره و تحت فشار نفت و گاز، صنعت کشتی‌سازی زیرسطحی و سطح دریایی، صنعت ساختمان و دیگر استفاده‌های نفتی مورد مصرف قرار می گیرد.

وی افزود: در فولاد اکسین خوزستان توان تولید طیف عظیمی از ورق های فولادی با گریدهای آلیاژی مختلف و گسترده مانند ورق های خاص مورد استفاده در صنایعی همچون صنعت ماشین آلات معدن، استخراج از معدن و تجهیزات مورد استفاده در حمل و نقل مواد استخراج شده از معادن، وجود دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: ورق‌های فولادی ضد سایش که در اصطلاح هاردوکس نام دارند و تکنولوژی ساخت آن در انحصار کشور سوئد قرار داشت، با توجه به دانش فنی و تجهیزاتی که در اختیار است، بومی سازی شد.

آسیابان با اشاره رفع نیازهای کوتاه مدت شرکت، بیان کرد: با توجه به اینکه محصولات تولیدی شرکت خاص است به مواد اولیه خاص نیز نیاز داریم که این مواد از کارخانه های فولاد سازی مانند کارخانه فولاد مبارکه اصفهان و کارخانه فولاد هرمزگان تامین و در نهایت به ورق های مورد نیاز برای پروژه های مختلف در سطح کشور و یا صادرات تبدیل می شود.

وی تصریح کرد: فولاد اکسین، جزو ۱۰ شرکت برتر دنیا از لحاظ تکنولوژی، راندمان تولید، محصول تولیدی بر اساس خواص مکانیکی، متالوژیکی و ابعاد است.

۱۰ تا ۱۲ درصد از تولیدات امسال شرکت صادر می.شود

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در خصوص صادرات شرکت اظهار کرد: پس از تامین نیاز داخل کشور، در بحث صادرات به منظور تامین ارز موردنیاز جهت تامین قطعات یدکی و استراتژیک خود -که تنها راه تامین ارز با توجه به شرایط حال حاضر است- فعالیت داریم.

آسیابان با بیان اینکه حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد از تولیدات امسال شرکت صادر می شوند، گفت: برای اولین بار و پس از گذشت سه سال، صادرات محصولات فولادی از خردادماه امسال از سر گرفته شد؛ برنامه ما برای سال جاری صادرات ۷۰ هزار تن محصول است. از ابتدای امسال تاکنون، ۱۳ هزار تن صادرات به مقصد کشور اسپانیا انجام شده است. کشورهای دیگری نیز در حال طی کردن روند قراردادهای خود برای دریافت محصولات ما هستند و ۱۳ هزار تن دیگر نیز آماده صادرات است.

وی بیان کرد: باید از تحریم هایی که در حال حاضر وجود دارد فرصت سازی و از خروج ارز از کشور جلوگیری شود و در مقابل، باعث وارد شدن ارز به کشور شویم.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به خط لوله انتقال نفت صادراتی گوره به جاسک، گفت: تمامی مواد اولیه این پروژه استراتژیک توسط فولاد مبارکه اصفهان، ورق های مورد نیاز آن در فولاد اکسین خوزستان و لوله های آن در کارخانه های لوله سازی کشور و عمدتا در کارخانه لوله سازی اهواز، تهیه و تولید شد.

آسیابان خاطرنشان کرد: رسالت اصلی شرکت ما پاسخ و رفع نیاز به صنایع عظیم، پروژه های ملی و استراتژیک کشور است تا از واردات و خروج ارز از کشور بی نیاز شوند.

فولاد اکسین در تلاش برای توسعه و گسترش خود

وی با اشاره به رفع نیازهای بلندمدت فولاد اکسین افزود: به دنبال توسعه و تکمیل زنجیره تولید و عرضه محصولات خود هستیم؛ برنامه‌های توسعه‌ای از جمله احداث واحد فولادسازی و ریخته گری در نظر گرفته ایم که خود باعث ایجاد ارزش افزوده و تبدیل فولاد اکسین به شرکتی می شود که صفر تا صد محصولاتش توسط خودش تهیه و تولید شود.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به اینکه برنامه توسعه شرکت در روزها و ماه های آتی، مراسم کلنگ زنی آن انجام خواهد شد، تصریح کرد: امیدوار هستیم که هر چه زودتر این اقدام با دستور رییس جمهور و سهامداران شرکت به واقعیت نزدیک تر شود؛ این اقدام از نظر صرفه اقتصادی و ارزش افزوده برای شرکت ما، اقدامی فوق العاده محسوب می شود.

آسیابان با اشاره به مزیت های گسترش شرکت تصریح کرد: از جمله مزیت های این طرح می توان به صرفه جویی در مصرف برق و گاز، به حداقل ممکن رسیدن میزان حمل و نقل جاده ای و ترافیک های آن و جایگزین شدن حمل و نقل ریلی به جای حمل و نقل جاده ای اشاره کرد.

منافع حاصل از سودآوری شرکت، عمدتا به بازنشستگان می‌رسد

وی در خصوص برنامه های شرکت برای سودآوری اظهار کرد: سهامداران عمده فولاد اکسین خوزستان شامل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ۶۰ درصد میزان سهام، بانک ملی ایران با ۳۹.۵ درصد و پرسنل شرکت با ۰.۵ درصد است؛ منافع حاصل از این سودآوری عمدتا به قشر کم درآمد جامعه شامل بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی کشور و ۴۰ درصد منافع به بانک ملی ایران که در توسعه صنعت نقش آفرینی می کند، می رسد.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: پیش از اجرای پروژه خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک به واسطه کم توجهی هایی که وجود داشت و تقریبا ناشناخته بودن شرکت فولاد اکسین، توجه زیادی به پتانسیل های شرکت نشده بود اما با شروع این پروژه با دستور مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید داخل و مقام عالی وزارت، نوع نگاه به شرکت تغییر کرد و توجهات بیشتر شد.

سودآوری یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی در سال ۹۹

آسیابان با اشاره به اینکه میزان سود آوری شرکت در سال ۹۹ بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است، بیان کرد: توانستیم در سال های ۹۸ و ۹۹ شرکتی سود آور باشیم که عمدتا ذی‌نفعان این سودآوری سهام داران ما هستند و محل درآمدی برای قشر بازنشستگان کشوری شده ایم.

وی ادامه داد: بودجه ای که برای سال جاری در نظر گرفته ایم در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است اما در این بین در تیرماه و مردادماه با چالش‌هایی از جمله مصرف برق و کنترل آن مواجه شدیم که ما را با عدم تولید مواجه کرد و البته در این برهه از زمان، از فرصت استفاده شد و فرآیند تعمیرات و اورهال کردن خط تولید در نظر گرفته شد.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با بیان اینکه عملکرد سه ماهه اول امسال مطابق با بودجه در نظر گرفته شده، بوده است، گفت: امیدوار هستیم در ادامه ماه‌های باقی مانده از امسال، این موضوع جبران شود و حداقل، به میزان تولید پیش بینی شده خود برسیم و این میزان قطعا نسبت به تولید سال گذشته بیشتر خواهد بود اما با این حال این توقف در فرآیند تولید در سودآوری شرکت بی‌تاثیر نبوده است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=3055

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.