تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
7
فرماندار اندیکا:

زلزله به ۱۲۰ روستا در اندیکا خسارت وارد کرد

  • کد خبر : 3955
  • 17 مهر 1400 - 12:18
زلزله به ۱۲۰ روستا در اندیکا خسارت وارد کرد
امید جنوب - فرماندار اندیکا گفت: در پی وقوع زمین‌لرزه پنج ریشتری که بامداد امروز در شهرستان اندیکا رخ داده، تعداد ۱۲۰ روستا خسارت دیدند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، امرالله نوذری صبح امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای در خصوص جزئیات خبر اظهار کرد: زمین‌لرزه ۵ ریشتری که صبح امروز مردم شهرستان اندیکا را از خواب بیدار کرد به چندین روستا از جمله سپیدار، نپی آباد، رگ رو، آبچنار، درب، فرگه، منطقه شاهزاده عبدالله، دهدیک، دشتگل و سرشط خسارت صددرصدی زد.

فرماندار اندیکا ادامه داد: گزارش‌های میدانی و مردمی نشان می‌دهد که خانه‌های ناامن روستایی در روستای صعب‌العبور رِپی به‌صورت ۱۰۰ درصدی تخریب شده‌اند.

نوذری افزود: همچنین گزارش‌هایی از تخریب خانه‌ها در روستای دِهپیَک منطقه شیمبار و بخشی از روستاهای منطقه شاهزاده عبدالله و مدارس روستایی تاکنون دریافت شده است.

وی با تأکید بر اینکه برای ارزیابی میزان خسارت به این روستاها خواهیم رفت، افزود: با توجه به دریافت گزارش از روستاهای شهر قلعه خواجه، برای ارزیابی میزان خسارت در این روستاها و امدادرسانی به روستاییان از مرکز شهرستان اندیکا و استان درخواست بالگرد شده است.

فرماندار اندیکا با بیان اینکه این روستا جاده مواصلاتی ندارد، گفت: پس از ورود بالگرد به شهر قلعه خواجه به‌منظور ارزیابی دقیق میزان خسارات، به رِپی و دیگر روستاهای آسیب‌دیده از زلزله بامداد امروز اعزام خواهیم شد.

ساعت ۲ و ۴۶ دقیقه بامداد امروز، زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۵ ریشتر شهر و روستاهای قلعه خواجه از توابع شهرستان اندیکا را لرزاند.

زمین‌لرزه از دوازدهم مهرماه تاکنون چندین بار شهر قلعه خواجه و بخش چلو در شهرستان اندیکا را به لرزه در آورده است که باعث تخریب صددرصدی برخی از منازل روستاییان و شهروندان این مناطق نیز شده است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=3955

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.