تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
7
رئیس بیمارستان سلامت اهواز :

ضریب اشغال تخت در بیمارستان سلامت اهواز بالای ۹۰ درصد است

  • کد خبر : 9938
  • 21 فروردین 1401 - 20:21
ضریب اشغال تخت در بیمارستان سلامت اهواز بالای ۹۰ درصد است
امید جنوب - مهرداد شریفی پیش از ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر بیمارستانی نقاط ضعف و قوت دارد، بیمارستان سلامت در سال ۱۳۷۶ به این مکان منتقل شد و به صورت هیأت امنایی توسط استانداری بهزیستی و علوم پزشکی اداره می شد.

مهرداد شریفی پیش از ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر بیمارستانی نقاط ضعف و قوت دارد، بیمارستان سلامت در سال ۱۳۷۶ به این مکان منتقل شد و به صورت هیأت امنایی توسط استانداری بهزیستی و علوم پزشکی اداره می شد.

وی افزود: سال ۸۰ به علوم پزشکی تحویل داده شد و در حال حاضر این بیمارستان ۲۲۰ تخت با ۳۰۰ پرسنل دارد و در سه شیفت کاری با بهترین کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می شود.

رییس بیمارستان سلامت اهواز تصریح کرد: در این بیمارستان وقتی عهده دار سمت شدم بیمارانی بستری بودند که سالها پیش باید مرخص می شدند و به آغوش خانواده بازمی گشتند
اما به دلایل مختلف این کار انجام شد.

شریفی گفت: در یک اقدام شایسته با همکاری دستگاه قضایی ۱۲۰ بیمار ترخیص و تحویل خانواده هایشان شدند که برای این کار یک تیم ترخیص تخصصی تشکیل دادیم و در اوج عزت و احترام و با رعایت تمام مسائل اخلاقی و انسانی بهبود یافتگان به خانواده ها تحویل داده شدند.

وی ادامه داد: با این کار ۱۸ میلیارد ریال ماهانه صرفه جویی کردیم و ۱۲۰ بیمار که نیازمند خدمات حاد و فوری داشتن در بیمارستان سلامت بستری شدند.

رییس بیمارستان سلامت اهواز بیان کرد:
بیماری که در گذشته مرخص می شد فقط تحویل خانواده می شد و هیچ نظارتی بر ادامه درمان وجود نداشت، که این خود باعث می گردید، بیماران بعد از مدتی بیماری شان عود کند و دو باره بستری شوند.

شریفی تصریح کرد: با همکاری گروه سلامت روان بهداشت استان در راستای اجرایی کردن جز نهم PHc یا خدمات بهداشتی اولیه ۱۲۰ بیمار مرخص شده توسط کارشناسان سلامت روان شهرستان ها مورد پایش و نظارت و درمان قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: رسالت ما این است که نگاه پیشگیرانه را در جامعه حاکم کنیم‌ و بیمارستان سلامت یک بیمارستان علمی است و کار درمان در این بیمارستان با حضور پرستار آن مجرب، ده‌ها روان شناس، متخصصان روانپزشکی گ به صورت سه نوبت کاری کار می کنند.

رییس بیمارستان سلامت اهواز ادامه داد:
۷۰ پرستار برای تکمیل کادر پرستاری نیاز داریم و درمان در این بیمارستان کاملا علمی است و مردم حتم داشته باشند که به لحاظ کیفیت خدمات بیمارستانی تلاشمان بر این است که در سطح استان بهترین خدمات بهداشتی و درمانی را به گروه‌های هدف ارائه کنیم.

شریفی گفت: گذر بیماری ها در کشور ما تغییر کرده و از بیماری های واگیردار به غیرواگیر رفته است. مشکلی که در کشور داریم این است که ۸۰ درصد بار بیماری ها بیماری های غیرواگیر است و ۹۰ درصد مرگ و میرهای انسانی هم ناشی از بیماری های غیرواگیر است.

وی یادآور شد: تا قبل از کرونا ۳۰ درصد افراد جامعه به یکی از اختلالات خفیف تا شدید روانی مبتلا بودند و کرونا، ریزگردها ، گرمای هوا بر سلامت روان تاثیر مستقیم دارند

رییس بیمارستان سلامت اهواز در بخش دیگری از سخنانش گفت:میزان توسعه یافتگی یک کشور را براساس شاخص های حوزه‌ سلامت مثل سطح سواد سلامت، میزان مرگ و میر مادران باردار، مرگ کودکان، و مرگ نوزادان می سنجند.

شریفی گفت: سواد سلامت مردم در خوزستان در حالی که بالای ۹۵ مردم سواد خواندن و نوشتن یا تحصیلات دانشگاهی دارند پایین است و کمتر از ۴۰ درصد مردم سواد سلامت دارند که باید دانش مردم توسط متولیان امر ارتقا یابد.

وی افزود: به دو شکل مستقیم و غیر مستقیم بیمار در بیمارستان سلامت پذیرش می کنیم. در روش غیر مستقیم از طریق مراجعه بیماران به مطب روانپزشک خصوصی و معرفی آنها به بیمارستان، بیمار پذیرش می شود یا بیمار مستقیم به بیمارستان مراجعه می کند.

رییس بیمارستان سلامت اهواز گفت:ضریب اشغال تخت در بیمارستان سلامت اهواز بالای ۹۰ درصد است و با کمبود شدید تخت و فضای فیزیکی مواجه هستیم.

شریفی خبرداد: قرار است با کمک خیرین، و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی اهواز یک بیمارستان ۲۸۰ تختخوابی به شکل وی آی پی، در صورت مشارکت خیرین سلامت و کمک سایر بخش ها ساخته شود.

وی ابراز امیدواری کرد که رسانه ها، خیرین سلامت را تشویق و ترغیب کنند تا در حوزه سلامت با توجه به نیاز استان استقبال بیشتری داشته باشند

رییس بیمارستان سلامت اهواز گفت: کلنگ اورژانس بیمارستان در سال ۸۵ زده شد و حدود ۲۰ درصدپیشرفت فیزیکی داشت و از سال ۸۷ این پروژه که از اعتبارات نفت بود تاکنون متوقف شده بود.

شریفی ادامه داد: اما با جلساتی که با رئیس محترم دانشگاه، و ریاست برنامه و بودجه استان داشتم و به دلیل جاده ترانزیتی، مسیر کاروان راهیان نور، مهمانان نوروزی، و جمیت بالای روستایی مسیر
در دستور کار جهت ادامه ساخت قرار گرفت که امیدوارم اعتبارات عمرانی لازم جهت شروع کار مجدد تخصیص یابد.

وی با بیان این که این بیمارستان با چالش های زیادی مواجه است، تصریح کرد: ۹۰ درصد بیماران بستری شده در بیمارستان سلامت جوانان هستند.

رییس بیمارستان سلامت اهواز گفت: چالش بزرگ ما در بیمارستان سلامت این است که نیاز به خدمات تربیت بدنی و ورزشی داریم‌. اداره کل ورزش و جوانان قول کمک به ما داده اما هنوز هیچکدام عملی نشده و در حوزه خدمات شهری خدمات خوبی به ما داده نشده است.

شریفی ادامه داد: صنایع بزرگ خوزستان مسئولیت های اجتماعی زیادی دارندو باید به دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان سلامت کمک کنند.

وی با بیان این که سبک زندگی ما در ایران و خوزستان اشتباه است و ۸۰ درصد مردم خوزستان تحرک ندارند، تصریح کرد: فضای مجازی تأثیر منفی بسیار زیادی بر سلامت روان مردم گذاشته است.

رییس بیمارستان سلامت اهواز گفت: بعد معنوی سلامت در ایران مورد توجه قرار نگرفته است و افراد مبتلا به بیماری ها و اختلالات روانی مبتلا می شوند که سلامت معنوی ضعیفی دارند.

شریفی افزود: به دلیل خدمات خوبی که ارائه می شود و نیروهای تخصصی خوب میزان مرگ و میر بسیار پایین است.

وی یادآور شد:۷۰ مورد بیمار بدسرپرست در بیمارستان سلامت داریم و در مناطق روستایی به آرای هر ۱ هزار نفر باید ۱۴ نفر به اختلالات روانی خفیف تا شدید وجود داشته باشد.

رییس بیمارستان سلامت اهواز گفت:هزینه های دولتی کفاف دخل و خرج بیماستان سلامت اهواز را نمی دهد، سازمان ها ی، بهزیستی، کمیته امداد، امور زندانهای استان، خیرین سلامت، باید در راستای درمان این بیماران کمک بیشتری داشته باشند.

شریفی تصریح کرد: انتظار داریم به دلیل بعد مسافت، شهردار اهواز یک خط اتوبوس ویژه برای بیمارستان سلامت اختصاص دهد.

وی با بیان این که حوزه سلامت دیگر با پیشگیری و درمان جواب نمی دهد، افزود:
چرا که سلامت به یک چالش سیاسی تبدیل شده و متولیان سلامت باید در راستای همکاری بین بخشی، و حمایت طلبی
تلاش بیشتری داشته باشند تا بتوانند به اهداف مورد نظر خود برسند چرا که بخش بهداشت و درمان متولی است نه تامین کننده.

رییس بیمارستان سلامت اهواز افزود: حوزه بهداشت و درمان ۲۰ درصد در سلامتی و تندرستی نقش دارد و ۸۰ درصد دیگر آن در قالب همکاری بین بخشی شکل می‌گیرد.

شریفی گفت: در پایان از حمایت های همه جانبه رئیس محترم دانشگاه جناب آقای دکتر سرمست، هیات رئیسه محترم، و خصوصا معاونت های محترم درمان، و توسعه منابع نهایت تقدیر و تشکر را به عمل می آورم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.