تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
6

رکورد تولید روزانه محصول MTBE در پتروشیمی شیمی بافت شکسته شد

  • کد خبر : 10419
  • 04 اردیبهشت 1401 - 18:23
رکورد تولید روزانه محصول MTBE در پتروشیمی شیمی بافت شکسته شد
امید جنوب - پتروشیمی شیمی بافت با تولید بیش از ۲۵۰ تن MTBE در روز، رکورد جدیدی از تولید روزانه این محصول استراتژیک را ثبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب و به نقل از روابط عمومی پتروشیمی شیمی بافت، این مجموعه بواسطه وجود مشکلات عدیده ای همچون عدم تأمین خوراک با کیفیت، عدم توانایی در فروش محصولات اصلی و جانبی، مشکلات جدی ایمنی و زیست محیطی در طول عمر فعالیت خود موفق به تحقق ظرفیت اسمی محصولات خود نرسیده است و پایدار بودن این شرایط امکان بروز مشکلات جدی تری را برای این شرکت بهمراه دارد.

براساس این گزارش، پتروشیمی شیمی بافت در سه ماه گذشته با تغییر مدیریت و در راستای تحقق شعار سال و تغییر نگرش اقدام به برنامه ریزی عملی و اجرایی در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت نمود.

با استعانت از خداوند و سرلوحه قراردادن شعار سال، با تدبیر به هنگام هیئت مدیره و تغییر نگرش مدیریت، تهدید بزرگ شرکت در حال تبدیل شدن به فرصت می باشد؛ بطوریکه در چشم انداز کوتاه مدت از بزرگترین فعالیت های انجام شده می توان به، رسیدن به رکورد تولید بالای ۲۵۰ تن در روز محصول MTBE ، متوسط رکورد افزایش تولید روزانه MEK به میزان ۲ تن نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تقویت بدنه مهندسی با بهره گیری و کشف استعدادهای خاموش مجموعه اشاره کرد.

استفاده بهینه از منابع موجود سازمان و پتانسیل کشور باعث شده است که بیش از ۳۰ طرح راهبردی و اجرایی برای نجات این مجموعه مطرح و تدوین استراتژی سازمان برای اولین بار به نگارش درآید.

از دیگر فعالیت ها، بررسی و امکان سنجی تکمیل زنجیره ارزش محصولات شرکت، عملیاتی نمودن ظرفیت تولید متیل اتیل کتون از ۳۰۰۰ به ۵۰۰۰ تن در سال، اتصال شرکت به آب های آزاد جهت صادرات محصولات، برنامه ریزی جهت تأمین خوراک رافینت۱ با کیفیت بهتر از چندین روش مختلف زمینی و دریایی ، تبدیل رافینت ۲ به محصول با ارزش و امکان استفاده مجدد از آن به عنوان خوراک (یکی از بزرگترین معظلات افزایش فعلی تولید)، رفع موانع و رشد فروش داخلی و صادراتی ( افزایش ۱۰۴ درصدی فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته )  از مهمترین دستاوردهای سه ماهه اخیر می باشد.

طبق اقدامات صورت گرفته در طی چند روز گذشته محصول MTBE،  با ۱۱۵ درصد توان در حال تولید می باشد (۱۵ درصد بالاتر از طراحی درنظر گرفته شده). امیدست با تداوم این روند افزایشی در تولید، دستیابی به ظرفیت اسمی محصولات در سال جاری محقق گردد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=10419

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.