تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
4

روزانه چهار نفر به تعداد بیماران سرطانی دزفول اضافه می‌شود

  • کد خبر : 1360
  • 18 مرداد 1400 - 20:03
روزانه چهار نفر به تعداد بیماران سرطانی دزفول اضافه می‌شود
امید جنوب - رئیس بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی (ع) دزفول گفت: روزانه به طور متوسط چهار نفر به تعداد بیماران مبتلا به سرطان دزفول اضافه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، محمدرضا اسماعیل چگنی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: اکنون ۶ هزار و ۸۰۰ بیمار از خدمات بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) بهره مند می‌شوند که حدود ۶۰ درصد آنها از دزفول و بقیه از شهرها و استان‌های اطراف هستند.
وی با بیان اینکه به طور متوسط ماهانه ۱۲۰ نفر به تعداد بیماران سرطانی دزفول اضافه می‌شود، گفت: ساخت بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی (ع) از سال ۹۰ آغاز شده و با تلاش فراوان انجمن حمایت از بیماران سرطانی دزفول راه اندازی و ثبت شد.
اسماعیل چگنی با بیان اینکه با ثبت این انجمن  کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم شامل مالیات نشد، افزود: هیچ جای دنیا بیمارستان بدون‌ صندوق وجود ندارد؛ این بیمارستان نماد شهر خیران نیک اندیش دزفول است.
وی ادامه داد: نیکوکاران دزفول تاکنون حدود یکهزار و ۳۷۰ میلیارد ریال به این مرکز خیریه سرطانی کمک کردند که این میزان کمک نشان از اعتماد مردم به این مرکز است.
رییس بیمارستان خیریه سرطانی امام حسن مجتبی (ع) دزفول با بیان اینکه روزانه روزانه بین ۳۵ تا ۴۰ نفر در این بیمارستان خدمات شیمی درمانی دریافت می‌کنند، گفت: روزانه به ۷۰ تا ۸۰ نفر خدمات رادیوتراپی رایگان ارایه می‌شود. 
وی با اشاره به وجود ۱۷۵ نوزاد سرطانی در دزفول افزود: این بیماران برای درمان به اهواز مراجعه می‌کنند که در تلاش هستیم با به کارگیری ۲ پزشک در هفته و راه اندازی بخش کودکان تا مهرماه شاهد ارائه خدمات به بیماران نوزاد سرطانی نیز باشیم.
اسماعیل چگنی بیان کرد: مجوز ساخت بیمارستان هشت طبقه خیریه سرطانی دزفول گرفته شده که تنها بیمارستان کشور ویژه  بیماران سرطانی و  شامل ۱۰۵ تختخواب، آزمایشگاه، آزمایشگاه ژنتیک، پت اسکن، داروخانه، دندانپزشکی، اتاق عمل، اطفال، جراحی مردان، تصویربرداری و سایر خدمات بیمارستانی است.
وی بر ضرورت جلوگیری از بروز سرطان و اقدام به موقع تاکید کرد و افزود: برنامه‌های متفاوتی برای پیشگیری از سرطان در این مرکز ارائه می‌شود زیرا متاسفانه افراد زمانی برای درمان  مراجعه می‌کنند که باید قطع عضو صورت گیرد در صورتی که با عکسبرداری و ماموگرافی امکان اقدام به موقع وجود دارد.
رییس بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی(ع) دزفول گفت: افرادی که در یک خانواده بیمار سرطانی دارند باید غربالگری شوند؛ غربالگری افراد پرخطر با راه اندازی پت اسکن، ماموگرافی، آندوسکوپی و کولونوسکوپی از اوایل سال آینده راه اندازی خواهد شد.
وی ادامه داد: پس از غربالگری خانواده بیمار سرطانی از طرف بسیج مساجد، غربالگری رایگان عموم مردم در مناطق شهری  وروستایی نیز انجام خواهد شد.
اسماعیل چگنی هزینه ۶ دوره شیمی درمانی یک بیمار سرطانی را بین هفت تا هشت میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۷۵ تا ۸۰ درصد بیماران سرطانی دزفول زن هستند که سرطان ۷۵ درصد بانوان سرطانی از نوع سرطان پستان است.
وی پرداخت ۲۳ میلیارد ریال فرانشیز و یک تا ۱۲ میلیارد ریال کمک دارویی به بیماران، کمک به ازدواج، طلاق و گرفتن وکیل را از دیگر اقدامات این مرکز خیریه دانست و افزود: برنامه ۱۰ ساله برای این بیمارستان دیده شده و تا پنج سال آینده هیچ مشکلی از نظر پشتیبانی مالی برای این مرکز وجود ندارد.
رییس بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) دزفول درخصوص بیمارستان سرطانی دزفول نیز گفت: سه طبقه این بیمارستان  ساخته شده و تلاش می‌شود تا پایان  امسال راه اندازی شود.
وی با بیان اینکه ۵۰ درصد سفت کاری این بیمارستان انجام شده است، افزود: همه امکانات و تجهیزات ویژه این بیمارستان خریداری شده و برای تکمیل آن حدود ۲هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال نیاز است .
 اسماعیل چگنی اظهارداشت: فرهنگ سازی خوبی در زمینه مشارکت مردم در ساخت این بیمارستان  انجام  شده و در صورت هر کمکی هر بخش به نام خیر سازنده آن بخش نامگذاری می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش ژنتیک، تغذیه و مشروبات الکلی را سه عامل اصلی ابتلا به سرطان دانست.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=1360

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.