تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
5
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

رهایی از پیک ششم کرونا منوط به واکسیناسیون ۸۳ درصدی در خوزستان است

  • کد خبر : 3943
  • 17 مهر 1400 - 11:27
رهایی از پیک ششم کرونا منوط به واکسیناسیون ۸۳ درصدی در خوزستان است
امید جنوب - رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: برای در امان ماندن از پیک ششم کرونا و طولانی نشدن پیک جدید باید حداقل ۸۳ درصد جمعیت خوزستان واکسینه شوند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز دکتر فرهاد ابول نژادیان از تزریق بیش از سه میلیون و ۱۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان خبر داد و بیان کرد: از این تعداد بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر دُز اول و یک میلیون نفر هر ۲ دُز واکسن را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون به طور متوسط ۶۲ درصد جمعیت خوزستان حداقل یک دُز واکسن را دریافت کرده اند افزود: ۲ شهرستان استان خوزستان از مرز ۸۰ درصد تزریق عبور کردند اما عملکرد برخی از شهرها پایین است که باید خود را به بالای جدول برسانند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از مردم استان خوزستان خواست به نزدیک ترین مرکز واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون شرط اساسی در بازگشایی مدارس است افزود: اگر دانش آموزی واکسن نزند باید هفته ای ۲ مرتبه با هزینه شخصی تست pcr انجام دهد تا مجوز حضور در کلاس درس را پیدا کند.

ابول نژادیان گفت: با توجه به اینکه واکسن ایمنی خوبی برای مردم جامعه ایجاد می کند توصیه می شود مردم هرچه سریعتر واکسن خود را دریافت کنند و منتظر نوع واکسن نباشند. 

وی ادامه داد: فردی که ۲ دُز واکسن را دریافت کرده برای اطمینان می تواند دُز سوم خود را از یک نوع واکسن دیگر تزریق کند لذا شهروندان نباید تزریق واکسن سوم خود را به خاطر انتظار برای نوع خاصی از واکسن به تاخیر بیاندازند.

 در حال حاضر ۱۴ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و ۱۳ شهرستان آبی کرونایی هستند

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=3943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.