تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
4
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز:

رفع مشکل انباشت پسماندهای اهواز تا ۳ روز آینده

  • کد خبر : 11697
  • 29 خرداد 1401 - 10:19
رفع مشکل انباشت پسماندهای اهواز تا ۳ روز آینده
امید جنوب- معاون خدمات شهری شهردار اهواز گفت: با همراهی تیم پشتیبان و بازگشت به‌کار کارگران خدمات شهری، مشکل انباشت زباله و نظافت معابر منطقه سه شهرداری تا سه روز آینده رفع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایمنا، علی‌اصغر اسدالهی با بیان اینکه در کمتر شهری مشاهده می‌شود که کارگران خدمات شهری سلامت و بهداشت شهر و خانواده خود را به خطر اندازند، اظهار کرد: حضور نداشتن کارگران در محل کار و انباشت زباله شایسته شهر اهواز نیست.

وی با بیان اینکه حقوق کارگران بر اساس قانون کار افزایش یافته است و طبق همین قانون باید روزانه به‌مدت ۷.۵ ساعت در محل کار خود حاضر باشند، افزود: سه طرح حقوق پایه اداره کار، طبقه‌بندی پیمانکاران و طبقه‌بندی شهرداری‌ها برای پرداخت حقوق وجود دارد که در تعامل با اداره کار و موافقت شهردار و شورای اسلامی شهر اهواز مقرر شد بالاترین حقوق بر اساس طرح طبقه‌بندی شهرداری‌ها به کارگران پرداخت شود و همواره کارگران در ردیف اول پرداخت حقوق قرار گیرند که این امر صورت گرفت.

معاون خدمات شهری شهردار اهواز با تاکید بر پرداخت کامل حقوق کارگران شهرداری اهواز، گفت: طی رایزنی‌هایی که با اداره کار انجام شده است، مقرر شد هر کارگری که به حقوق خود اعتراض دارد پس از انجام وظیفه خود به همراه مستندات به اداره کار مراجعه کند تا اعتراض وی پیگیری شود، در صورت پذیرش اعتراض، شهرداری به عنوان کارفرما موظف است حق و حقوق کارگر را به‌طور کامل پرداخت کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اعتراض و حضور نداشتن کارگران نظافت منطقه سه شهرداری در محل کار و انباشت زباله در معابر این منطقه، از همان روز اول تیم پشتیبان شهرداری اقدام به جمع‌آوری زباله‌ها کرد؛ به علت حجم بالای زباله و انجام نشدن نظافت توسط کارگران رفت و روب، وضعیت منطقه به چالش کشیده شد، اما با توجه به مذاکرات انجام شده، توجیه کارگران و بازگشت به کار آنها از صبح شنبه، حداکثر تا سه روز آینده شرایط به حالت عادی باز خواهد گشت.

اسدالهی اضافه کرد: مشکل پیش آمده باید تجربه‌ای برای شهرداری و شهروندان باشد، انتظار می‌رود در چنین مواقعی شهروندان یاری‌گر مدیریت شهری باشند و زباله‌های خود را یک نوبت در شبانه‌روز و رأس ساعت ۲۳ خارج از منزل قرار دهند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=11697

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.