تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
4

رفع مشکلات شهر با تقویت فرهنگ و آموزش امکان پذیر است

  • کد خبر : 9049
  • 14 اسفند 1400 - 17:14
رفع مشکلات شهر با تقویت فرهنگ و آموزش امکان پذیر است
امید جنوب ، جامعی گفت: در خصوص تجهیزات ترافیکی و بهسازی ایستگاههای اتوبوس، منطقه دو تماما به ایستگاه اتوبوس مجهز بوده و فقط موضوع بهسازی آن ها است که در حال انجام است و باید مسئله فرهنگ سازی راجدی بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، رسول جامعی مدیر منطقه دو شهرداری اهواز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سرانه فضای سبز در منطقه دو نسبت به دیگر مناطق با توجه به مساحت آن بیشتر و دارای چهار ناحیه است که اهمیت فضای سبز را دوچندان کرده‌ است.

وی افزود: بودجه اعتباری در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۸۰ میلیارد تومان بود و برای سال ۱۴۰۱ به ۹۲۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و همه موارد و اقدامات لازم در آن دیده شده است.

جامعی با بیان اینکه یکی از اولویت های منطقه دو آسفالت معابر کیانشهر است، گفت: یکی از موضوعاتی که شهروندان در گیر آن هستند آسفالت معابر است و خرابی آن بعضا به دلیل ماندگاری آبهای سطحی است؛ در این خصوص اقدامات مهمی انجام شده تا دیگر شاهد آبگرفتگی ها نباشیم. همچنین ترمیم آسفالت در کیان آباد و کیانپارس نیز در دستور کار است تا قبل از آغاز سال جدید این مشکل برطرف شود.

مدیر منطقه دو شهرداری اهواز عنوان کرد: پیاده رو سازی، کفپوش گذاری و رنگ آمیزی جداول در سه محور جدید در بخش هایی از کیانپارس و امانیه در حال اجرا هستند و با توجه به دستگاه جدید رنگ آمیزی در منطقه دو با کمترین استهلاک و هزینه به صورت مداوم اجرا می شود.

وی تصریح کرد: در خصوص تجهیزات ترافیکی و بهسازی ایستگاههای اتوبوس، منطقه دو تماما به ایستگاه اتوبوس مجهز بوده و فقط موضوع بهسازی آن ها است که در حال انجام است و باید مسئله فرهنگ سازی راجدی بگیریم.

جامعی ادامه داد: آنچه که در کنترل ترافیک مهم می باشد مسئله نوسازی و نصب تابلوهای مسیرها است، اگر مسافری از شهر دیگری به اهواز بیاید، نبود تابلوهای راهنما دیده می شود و بنا است نصب تابلو به صورت دقیق و کامل انجام شود.

مدیر منطقه دو شهرداری اهواز با بیان اینکه سرعتکاه، آسفالت و خط کشی معابر از دیگر برنامه های در دستور کار قبل از آغاز سال جدید است، گفت: در سنوات گذشته سرعتکاه های استاندارد کمتر مورد توجه قرار می گرفت، اما اکنون سرعتگاه استاندارد در دستور کار ما است که با سرعت ۶۰ کیلومتر بتوان به راحتی از آنها عبور کرد.

وی با اشاره به اهمیت گسترش فضای سبز گفت: شهرداری به تنهایی نمی تواند در پوشش و گسترش فضای سبز تلاش کند و نیاز به همکاری شهروندان است، اخیرا طرح هر خانه یک نهال اجرا شده‌ است تا هر شخص در محلات و یا خانه خود به این مسئله توجه داشته باشد.

جامعی ادامه داد: بنا است از شهروندان که در تقویت فضای سبز با شهرداری همکاری کردند تقدیر کنیم تا فرهنگ ‌سازی صورت بگیرد، شهرداری در تامین تجهیزات لازم اولیه از جمله نهال، نهاده ها و زهکشی را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی از موارد مهم است که باید روی آن برنامه‌ریزی کرد، تاکید کرد: حفظ و صیانت از اموال مردم را باید مورد توجه قرار داد. تمام تلاش ما این است تا مسئله قطع درختان و تخریب اموال عمومی را به جد پیگیری کنیم.

مدیر منطقه دو شهرداری اهواز گفت: زنده گیری سگهای بلاصاحب مرتبا با افزایش اکیپ های زنده گیری در حال انجام است و تا کنون ۳۲۰ قلاده سگ، ظرف یک هفته زنده گیری شده اند.

جامعی در رابطه با وضعیت پل طبیعت اظهار کرد: متاسفانه شاهد سرقت هفتگی از این پل و کف پوش آن هستیم، این پل در سال گذشته سه بار ترمیم شد اما باز هم وضعیت خوبی ندارد، بنا شد سازمان زیبا سازی طرحی جدید برای کف پل ارائه بدهد، این قول را می دهیم پل طبیعت در سال ۱۴۰۱ شرایط بهتری داشته باشد‌.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9049

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.