تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024
5
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:

رشد ۱۷ درصدی جوجه‌ریزی در خوزستان

  • کد خبر : 10978
  • 30 اردیبهشت 1401 - 22:03
رشد ۱۷ درصدی جوجه‌ریزی در خوزستان
امید جنوب - رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: میزان جوجه ریزی در اردیبهشت امسال چهار میلیون و ۲۵ هزار قطعه بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایرنا، خدارحم امیری زاده روز جمعه در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در جمع خبرنگاران در سرسرای استانداری در اهواز بیان کرد: میزان جوجه ریزی در خوزستان سالانه ۶۰ میلیون قطعه است که بالغ بر ۱۱۴ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود اما نیاز سالانه استان ۱۴۴ هزار تن که ۳۰ هزار تن دیگر از استان های دیگر تامین می شود.

وی گفت: در فروردین امسال نیز ۱۴۰۱ پنج‌میلیون و ۱۴۳ هزار قطعه در خوزستان جوجه ریزی انجام شد که رشد ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال دارد.

افزایش ۱۵ میلیون قطعه به ظرفیت جوجه ریزی خوزستان

امیری زاده افزود: ۱۵ میلیون قطعه جوجه جدید به ظرفیت جوجه ریزی خوزستان افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای طرح مردمی سازی یارانه ها تاکنون ۹۰۰ هزار قطعه مرغ در خوزستان کشتار شده است ادامه داد: قیمت مرغ در خوزستان هر کیلوگرم ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار ریال است.

وی افزود: یکهزار و ۷۸۴ مرغ منجمد به خوزستان اختصاص داده شده که تاکنون ۲۰۰ تن آن توزیع شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه مصرف ماهیانه روغن خوراکی در استان ۹ هزار تن است ادامه داد: ۴۰ درصد نیاز روغن استان توسط کارخانه های داخلی تامین می‌شود.

وی گفت: مشکلی در تامین روغن نداریم اما خرده فروشان استقبالی ندارند که توزیع شود. متاسفانه تاکنون سهمیه استانی روغن صنف و صنعت اختصاص داده نشده است.

وی افزود: کل واحدهای تولید تخم مرغ در خوزستان ۱۳ واحد با تولید سالانه ۱۲ هزار تن است در حالی که مصرف استان سالانه ۴۸ هزار تن است.
امیری زاده با اشاره به اینکه برخی برنج کوبی‌ها از پارسال برنج و شلتوک را در انبارهای خود ذخیره کرده و وارد بازار نمی‌کنند ادامه داد: با مسوولان مربوطه در حال رایزنی هستیم تا برای آزاد سازی این برنج ها و کشف احتکارها ورود کنند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه تولید سالانه گوشت قرمز در استان ۴۴ هزار تن است بیان کرد: میزان مصرف گوشت قرمز در خوزستان هشت هزار تن است و ممنوعیت صادرات به استان های مرزی کشور به این معضل گوشت افزوده شده است.

وی گفت: در بخش شکر ، با توجه به توزیع نامناسب شکر از سوی شرکت‌های نیشکر در خوزستان، مشکلاتی در  توزیع و عرضه شکر به اصناف استان داریم.

در خوزستان ۸۰۰ مرغداری وجود دارد که به طور متوسط روزانه ۲۰۰ تن مرغ وارد بازار استان می کنند این در حالی است که نیاز روزانه استان تامین ۳۵۰ تن است که این کسری با تامین مرغ منجمد  یا مرغ کشتار روز از استان های دیگر تامین می شود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=10978

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.