تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
4
رئیس کل دادگستری استان: 

رسیدگی به پرونده های شهرداری از اولویت های کاری دادگستری است

  • کد خبر : 10190
  • 28 فروردین 1401 - 22:51
رسیدگی به پرونده های شهرداری از اولویت های کاری دادگستری است
امید جنوب _ علی دهقان رئیس کل دادگستری استان در دیدار با شهردار اهواز با بیان اینکه رکن اساسی کار در شهرداری داشتن یک مدیریت متخصص است، گفت: این نهاد خدمت رسان، نهادی است که با تکالیف متعدد و سنگینی که دارد نقش اساسی را در زندگی روزمره مردم ایفا می کند.

به گزارش امید جنوب، علی دهقان رئیس کل دادگستری استان در دیدار با شهردار اهواز با بیان اینکه رکن اساسی کار در شهرداری داشتن یک مدیریت متخصص است، گفت: این نهاد خدمت رسان، نهادی است که با تکالیف متعدد و سنگینی که دارد نقش اساسی را در زندگی روزمره مردم ایفا می کند.

وی افزود: هرگونه کم کاری و نقص در این خدمت بلافاصله خود را نمایان می‌کند و نیازمندی‌های جامعه که از سوی این نهاد برطرف می شود به محض نامطلوب بودنش مردم و جامعه آن را متوجه می شوند.

مدیرکل دادگستری استان ضمن اشاره به توان مدیریت شهر سازی قوی در جهت توسعه و تقویت سلامت اجتماعی تصریح کرد: برخی از محله ها در حوزه های شهری که مستعد برخی جرایم و برخی آسیب ها می شوند به لحاظ عدم نظارت شهری و عدم ارائه خدمات مطلوب در آن حوزه است که از لحاظ جرم شناسی در بحث بوم شناسی جنایی باید آنها را در بطن جامعه درک و رفع کرد به این صورت که اگر خدمات رسانی شهرداری در تمام نقاط شهری متوازن باشد به همان میزان آسیب های اجتماعی را می توان کاهش داد.

علی دهقان در حوزه مهندسی شهرسازی با توجه به تکالیف متعددی که قانونگذار اختیاراتی را تعیین کرده گفت:جلوگیری از سد معبر ،ساخت و سازهای غیر مجاز، فراهم نمودن مقدمات تشکیل کمیسیون ماده۱۰۰ و ۷۷ ابزارهایی هستند که در اختیار شهرداری قرار دارد اما با توجه به اینکه بودجه مصوبی ندارد و خودگردان است باید با در نظر گرفتن پارامترهای کلیدی که شامل درآمدها و دقت در وصول درآمدها و هزینه‌ها هستند این نهاد را اداره کرد.

وی با اشاره به حمایت های همه جانبه از شهرداری به منظور حل مشکلات حداکثری مردم در ارائه خدمات مطلوب اظهار کرد: نظارت شهرداری بر ساخت و سازهای غیر مجاز وجلوگیری از حاشیه نشینی جایگاه مهمی در انتظام فضای شهری دارند، بنابراین با قاطعیت با این موارد باید برخورد کرد و تلاش شود با بالا بردن هزینه های ساخت و سازهای غیرمجاز و صدور آراء مربوط به تخریب در موارد ضروری و اجرای بدون اغماض این قانون و همچنین اجرای احکام مربوط به ساخت و سازهای غیر مجاز آن مهندسی شهرسازی که در هر کلانشهری ضرورت دارد را همراهی و وظایفی که در قبال شهروندان داریم را به نحو احسن انجام دهیم.

این مقام قضایی در پایان تسریع در رسیدگی به پرونده های شهرداری را از اولویت کار دادگستری دانست و خاطرنشان کرد: ضروری است که در بحث حفاظت و صیانت از اموال و تجهیزات شهری نمایندگان حقوقی در پیگیری مسائل فعال و اثرگذار باشند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=10190

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.