تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
4
معاون فناوری دانشگاه خبر داد

راه‌اندازی پارک فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اهواز

  • کد خبر : 1223
  • 18 مرداد 1400 - 10:40
راه‌اندازی پارک فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
امید جنوب - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه مجوز راه‌اندازی پارک فناوری سلامت در دانشگاه از شورای گسترش وزارت بهداشت دریافت شده است و عملیات اجرایی آن تا پایان ماه به پایان می‌رسد، گفت: امیدواریم بستری برای فعالیت و ورود شرکت‌های دانش بنیان و فناوران به علوم پزشکی باشد تا بتوانند با به کارگیری فناوری روز، نیاز حوزه پزشکی را رفع کنند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، دکتر مهدی احمدی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت پژوهشی دانشگاه، اظهار کرد: قطعا دانشگاه‌های علوم پزشکی با شیوع کرونا در فشار مضاعفی قرار گرفتند و با توجه به خدماتی که دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه می‌دهند، نیاز بود که تلاش بیشتری شود تا دانشگاه‌ها بتوانند وظایف خود را در بخش‌های آموزش، پژوهش، پیشگیری و درمان انجام دهند.

وی افزود: در حوزه پژوهش با وجود مشکلات ناشی از کرونا، به همت اعضای هیات علمی و دانشجویان موفقیت‌هایی کسب کردیم‌، کما اینکه در گزارشی که در دو ماه گذشته اعلام شد چهار نفر از اعضای هیات علمی در بین دانشمندان پر استناد جهان قرار گرفتند و رشد خوبی نسبت به دانشگاه‌های دیگر داشتیم که نشان‌دهنده تلاش‌های زیاد است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اجرای طرح درمانی موفقیت آمیز، بیان کرد: با شیوع بیماری کووید ۱۹ بخشی از تحقیقات ما به سمت و سوی کرونا سوق داده شد. اضافه کردن درمان سرپایی با داروی رمدسیویر یکی از طرح‌ها و درمان‌هایی بود که دانشگاه اهواز بنیان گذاری کرد و باعث شد در پیک قبلی از فشار مضاعف بر کادر درمان بکاهد. این طرح موفقیت آمیز بود و مورد تقدیر رئیس جمهور و وزیر قرار گرفت و امیدواریم به سایر استان‌ها نیز تعمیم پیدا کند.

احمدی‌مقدم در پایان گفت: در حوزه فناوری، عملیات اجرایی پارک فناوری سلامت تا پایان ماه به پایان می‌رسد، مجوز آن از شورای گسترش وزارت بهداشت دریافت شده است و امیدواریم بستری برای فعالیت و ورود شرکت های دانش بنیان و فناوران به علوم پزشکی باشد تا بتوانند با به کارگیری فناوری روز، نیاز حوزه پزشکی را رفع کنند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=1223

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.