تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
6

دیدار مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان

  • کد خبر : 4946
  • 15 آبان 1400 - 9:24
دیدار مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان
امید جنوب - این دیدار با حضور ارسلان غمگین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان و هیات همراه و با استقبال امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، علیرضا مخبر دزفولی قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسئولیت های اجتماعی و جمعی از مسئولان شرکت فولاد خوزستان، روز سه شنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۰ در مهمانسرای نور مجتمع دویست دستگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در این جلسه اظهار داشت: شهرستان کارون نزدیک‌ترین شهر به شرکت فولاد خوزستان است که از ۲۵۰۰ خانوار ساکن در این شهر، ۱۲۵۰ تَن در شرکت فولاد خوزستان مشغول به کار هستند. ماهیت و ماموریت اداره کار ایجاد اشتغال برای جوانان و افراد جویای کار است. امیدواریم با درایت مدیرکل این اداره، به زودی شاهد راه‌اندازی اداره کار شهرستان کارون باشیم. شرکت فولاد خوزستان با وجود اینکه یک مجموعه خصوصی بوده، اما همواره سعی نموده، متناسب با شرایط در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، اشتغال زایی و توسعه، حضور پر رنگی داشته باشد.

ابراهیمی یادآور شد: این شرکت از سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ بالغ بر هزار میلیارد تومان بابت عوارض آلایندگی و درصد فروش به شهرداری اهواز پرداخت نموده است و در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان سالیانه در مناطق محروم اهواز و شهرستان‌های اطراف هزینه شده است. فولاد خوزستان در حوزه ورزش و ایجاد نشاط عمومی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان سالیانه هزینه نگهداری و تیم‌داری می نماید. انتظار می رود صنایع دیگر با الگوبرداری چنین مسیری را سپری نمایند تا تمامی فشار بر دوش فولاد خوزستان نباشد.

مدیرعامل فولاد خوزستان خاطر نشان کرد: سیاست مجموعه این است که در حق هیچ کارگر پیمانکاری اجحاف نشود و به همین منظور با تشکیل کمیته عالی منابع انسانی، پیمانکاران را ملزم به طبقه بندی مشاغل نموده است. شرکت فولاد خوزستان برای تنظیم چهارچوب استاندارد جذب نیرو، نیاز به همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان دارد. یکی از مهم‌ترین مصوبات اخیر شرکت فولاد خوزستان، ابلاغ دستورالعمل‌ جذب نیروهای بومی در فعالیت‌های مستمر و پروژه‌ای به شرکت‌های تابعه است. در این ابلاغیه به شرکت‌های هولدینگ فولاد خوزستان تاکید شده در مشاغل زیر کارشناسی نیروها صرفا از شهرستان‌های اهواز و کارون، حمیدیه و باوی جذب شوند و در مشاغل کارشناسی و بالاتر نیروها از شهرستان‌های خوزستان بکارگیری شوند. از سویی در ابتکاری منحصر به فرد، تامین نیروهای بومی از طریق بنگاه‌های کاریابی وابسته و یا مورد تایید اداره کار استان صورت می‌گیرد.

ارسلان غمگین مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تشکر از مجموعه مدیریتی فولاد خوزستان گفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از ۵۰ وظیفه نظارتی در سطح استان را بر عهده دارد. گاها پیش آمده نفراتی از چندین مرجع استانی برای کاریابی معرفی می‌شوند که این سیاست‌گذاری اشتباهی است. در دیدار با استاندار خوزستان به ماده ۴۷ توسعه تاکید شده و در جلسه اخیر نیز به شرکت‌ها تکلیف شده، در راستای رفع بیکاری استان با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری نمایند. در استان خیل عظیمی از بیکاران بدون آموزش وجود دارد. آموزش برای بخشی از نیروهای جویای کار نیاز است و شرکت‌ها باید این مسئله را به عهده گیرند. 

وی افزود: فعالیت صنایع و کشاورزی استان خوزستان، تاثیر به سزایی در اقتصاد کشور دارد، ولی در استان با مشکلات بیکاری و معیشتی مواجه هستیم. امیدواریم با مدیریت و اقدام مناسب کارخانجات و سازمان‌ها در زمینه‌ی رفع بیکاری جوانان و افراد جویای کار به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم. از تلاش‌های شرکت فولاد خوزستان در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و اشتغال‌زایی تشکر می‌کنم.

در ادامه مسئولان شرکت فولاد خوزستان و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان به بیان پیشنهادت خود در جهت بهبود شرایط پرداختند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=4946

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.