تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
3
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس؛

دولت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دستور کار قرار دهد

  • کد خبر : 11075
  • 02 خرداد 1401 - 8:38
دولت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دستور کار قرار دهد
امید جنوب- نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تعیین تکلیف اجرای مصوبه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ را زودتر در دستور کار قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایرنا؛ سید کریم حسینی یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی هفتم اردیبهشت ماه در نشست هیات امنای این سازمان به تصویب رسید.

وی ادامه‌ داد: پس از تصویب افزایش حقوق بازنشستگان و مدنظر قرار دادن افزایش ۲۵درصدی همسان‌سازی حقوق این قشر، مصوبه مذکور برای تصویب نهایی در تاریخ دهم اردیبهشت به هیات دولت ارسال شد اما با گذشته سه هفته از تاریخ این مصوبه، افزایش حقوق بازنشستگان تعیین تکلیف نشده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون به اعمال افزایش حقوق مستمری بگیران کشوری و لشگری در حقوق فروردین ماه اشاره کرد و گفت: پرداخت نشدن به موقع حقوق بازنشستگان کارگری (افزایش حقوق بازنشستگی) توان مالی این قشر را تحت تاثیر قرار داده است.

حسینی تاکیدکرد: از رئیس جمهور خواسته می‌شود تا ضمن بررسی موضوع، هرچه سریعتر در رابطه با اعمال افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اقدامات اساسی را در دستور کار قرار دهد.

وی یادآورشد: بهتر این بود که سازمان تامین اجتماعی تا پیش از مصوبه هیات وزیران مبنی بر تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان، نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت حقوق این قشر اقدام می‌کرد.

بر اساس این گزارش، ۶۵ درصد جامعه‌ حدود چهار میلیون نفری بازنشستگان کارگری (حدود ۲.۵ میلیون خانواده)، حداقل‌بگیران یا حتی زیرِ حداقل‌بگیران هستند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=11075

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.